گناه و عقوبت به روایت فون تریه

رسول خدا (صلى الله علیه وآله وسلم) در گفتار حکیمانه‎اى استغفار را اسلحه گن ار، براى دفاع از خود در برابر دشمن ( انجام گناه، بازگشت به گناه بعد از توبه، عقوبت گناه و ) شمرده اند : سِلاحُ الْمُذِنْبِ ، اَلإِسْتِغْفارُ . اسلحه گن ار ، طلب آمرش از خداوند است . مستدرک الوسائل ، ج 12 ، ص 122 .
عقوبت ترک در نص صریح روایت ...
◾️ اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند : ادامه مطلب
علت تعبیر از گناه به ذنب در لسان آیات و روایات چیست؟ ذَنب مشتق از «ذَنَب» و به معنى دم و دنباله است، و به گناهان نیز اطلاق ذنب (جمع: ذنوب) شده است؛ زیرا گناه، جنایت و ستم به دیگران دنباله و آثاری دارد و مست م کیفر و عقوبت و انتقام به عنوان مجازات ا وى یا دنیوى است. این واژه، در قرآن 35 بار آمده است. دعای کمیل: اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِی کُلَّ ذَنْبٍ أَذْنَبْتُهُ منبع: گناه شناسی،قرائتی، ص9. howzehir
علت تعبیر از گناه به ذنب در لسان آیات و روایات چیست؟ ذَنب مشتق از «ذَنَب» و به معنى دم و دنباله است، و به گناهان نیز اطلاق ذنب (جمع: ذنوب) شده است؛ زیرا گناه، جنایت و ستم به دیگران دنباله و آثاری دارد و مست م کیفر و عقوبت و انتقام به عنوان مجازات ا وى یا دنیوى است. این واژه، در قرآن 35 بار آمده است. دعای کمیل: اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِی کُلَّ ذَنْبٍ أَذْنَبْتُهُ منبع: گناه شناسی،قرائتی، ص9. howzehir
غیبت وتهمت دو بازوی گناه/می کشاند بنده را سوی گناه/جلوه دنیا به دل آسیب زد/می برد بسیار اوتوی گناه/حذف کن ز پندارو عمل /دور شو دائم زآن کوی گناه/هست اقیانوس پرفریب/قطع کن برروی خود جوی گناه/ذکرایزد میبرد ابلیس ونفس/ حال رحمانی برد بوی گناه/استعانت از خداو اهل بیت/کن منزه خود ز رهپوی گناه/یاد مهدی می دهدآرامشی/دور ازاو هست آهوی گناه/
یکی از عواملی که گناه صغیره و به ظاهر کوچک را تبدیل به گناه کبیره می کند اصرار بر گناه صغیره است. از صادق علیه السلام روایت شده که فرمودند... ادامه مطلب

اگرچه سخت نگه داری از گناه گاهی شرایطی است که ناچاری از گناه
هر لحظه ممکن است که با برق یک نگاه بر دوش تو نهاده شود باری از گناه
گفتم: گناه اگر عاشقت شدم.... گفتی تو هم چه ذهنیتی داری از گناه!
سخت است این که دل م از تو، از خودم از این نفس کشیدن اجباری، از گناه
بالا گرفته ام سر خود را اگرچه عشق یک عمر ریخت بر سرم آواری از گناه
دارند پیله های دلم درد می کشند باید دوباره زاده شوم - عاری از گناه
شاعر: نجمه زارع
**** آرامش یک رویا:)

آیت الله صانعی گفت: چگونه می توان این ز له ها را عقوبت نامید با اینکه در همان حال، مردم باید به خدای خویش توجه نمایند و آیات بخوانند! به گزارش خبر فوری و به نقل از جماران، آیت الله العظمی یوسف صانعی گفت:مسئله بلا و عقوبت بودن این چنین حوادثی به طور کلّی، قطعاً منفی است. وی گفت: ما نمی توانیم به عزیز نسبت بدهیم که مردمی که از خانه و زندگی ساقط شده اند، گنا ار بوده اند و خداوند آنها را عقوبت نموده; چون به علاوه از اینکه این افترا به است، اصولا این جور عقوبتها نسبت به گنا اران در و بعد از بعثت رسول اللّه(صلی الله علیه وآله)، نبوده و تحقق پیدا نخواهد کرد.
ادامه
درباره گناه از سخنان علی (ع)


اصل بر این نیست که گناه نکنید بلکه بر آن است که توبه کنید .
دوستی با دنیا ، منشأ گناه است .
ترس، بزرگترین گناھان است .
بدترین گناه تو آن گناھی است که ناچیزش می دانی .
عمل بر خلاف علم خویش، گناه کبیره است .
آنکه نادانسته گناه می کند از گناه بر کنار است و عذ ندارد .
ی که گناه را درک می کند بر آستانه رستگاری قرار دارد .
عقل موجب دوری از گناه است .
گناھکار رسوا کننده خویشتن است .
گناھی که تو را اندوھگین کند در نزد خدا بھتر از ثو است که تو را مغرور نماید .
سکوت بر گناه دیگران مشارکت در گناه است .
مردم بواسطه زیادی گناه است که از مرگ می ترسند .
ھیچ گناھی نیست الا در اطاعت از خویشتن .
جھل گناه است .
گناه موجب از بین رفتن عقل است .
آرزوھا کارگاه توجیه گناه ھستند .


از کتاب " دایره المعارف عرفانی " علی اکبر خانجانی جلد ششم ص 27


آثار گناه برای نسلهای بعد حضرت على علیه السلام فرمود: از گناه بپر د که هیچ بلائى و کمبود روزى نیست مگر به خاطر گناه ، حتى اش بدن و زمین خوردن و دچار مصیبت شدن . بحار الانوار ج70. گناه اگر علی الظاهر شیرین باشد این شیرینی می تواند موجبات عقوبت های تلخی را فراهم آورد . مثل رنجش و دوری دیگران ، از بین رفتن آبرو ، آلوده روح ، عذاب وجدان ، از بین رفتن برکات و بوجود آمدن سختی ها و گره ها و بد بختی های بسیار . گناه حتی بر برکات آسمان و زمین ، بر طبیعت پیرامون اثر سوء دارد و نیز بر نسل های آینده این کوتاهی ها و نادیده گرفتن ها اثر دارد ! یکی از آثار گناه آن است که آدمی مورد خشم خدا قرار می گیرد و موجبات رنجش خداوند را فراهم می کند و ممکن است آثار این نافرمانی تا نسلها در او باقی بماند. رضا علیه السلام در این باره می فرماید: خداوند به یکی از انش وحی کرد، رضایتم را در اطاعتم قرار دادم و اگر از ی راضی شدم، نعمتم را بر او افزون کنم و پایانی برای نعمت من متصور نیست و از طرفی اگر ی مورد خشم من قرار گیرد، او را لعنت می کنم و آثار لعنت من تا هفت نسل او را شامل خواهد شد. الکافی، ج 2، ص 275 howzehir
درباره گناه از سخنان علی (ع)
اصل بر این نیست که گناه نکنید بلکه بر آن است که توبه کنید .دوستی با دنیا ، منشأ گناه است .ترس، بزرگترین گناھان است .بدترین گناه تو آن گناھی است که ناچیزش می دانی .عمل بر خلاف علم خویش، گناه کبیره است .آنکه نادانسته گناه می کند از گناه بر کنار است و عذ ندارد . ی که گناه را درک می کند بر آستانه رستگاری قرار دارد .عقل موجب دوری از گناه است .گناھکار رسوا کننده خویشتن است .گناھی که تو را اندوھگین کند در نزد خدا بھتر از ثو است که تو را مغرور نماید .سکوت بر گناه دیگران مشارکت در گناه است .مردم بواسطه زیادی گناه است که از مرگ می ترسند .ھیچ گناھی نیست الا در اطاعت از خویشتن .جھل گناه است .گناه موجب از بین رفتن عقل است .آرزوھا کارگاه توجیه گناه ھستند .
از کتاب " دایره المعارف عرفانی " علی اکبر خانجانی جلد ششم ص 27
درباره گناه از سخنان علی (ع) اصل بر این نیست که گناه نکنید بلکه بر آن است که توبه کنید . دوستی با دنیا ، منشأ گناه است . ترس، بزرگترین گناھان است . بدترین گناه تو آن گناھی است که ناچیزش می دانی . عمل بر خلاف علم خویش، گناه کبیره است . آنکه نادانسته گناه می کند از گناه بر کنار است و عذ ندارد . ی که گناه را درک می کند بر آستانه رستگاری قرار دارد . عقل موجب دوری از گناه است . گناھکار رسوا کننده خویشتن است . گناھی که تو را اندوھگین کند در نزد خدا بھتر از ثو است که تو را مغرور نماید . سکوت بر گناه دیگران مشارکت در گناه است . مردم بواسطه زیادی گناه است که از مرگ می ترسند . ھیچ گناھی نیست الا در اطاعت از خویشتن . جھل گناه است . گناه موجب از بین رفتن عقل است . آرزوھا کارگاه توجیه گناه ھستند . از کتاب " دایره المعارف عرفانی " علی اکبر خانجانی جلد ششم ص 27
گاهی با خود می شم
به عقوبت گناهی که یادم نیست
در دنیایی دیگر ...
به حتم این دنیا
جهنم کره دیگری است
که اینگونه درد میکشیم ...
ما محرومان ما درد کشیدگان ..
به کدامین گناه اینگونه مصلوبیم
خدایا ایکاش قبل از مجازات
جرمم را هم میگفتی ...
شاید تحمل درد آسانتر می بود...
.........................................
درباره گناه از سخنان علی (ع)
اصل بر این نیست که گناه نکنید بلکه بر آن است که توبه کنید . دوستی با دنیا ، منشأ گناه است . ترس، بزرگترین گناھان است . بدترین گناه تو آن گناھی است که ناچیزش می دانی . عمل بر خلاف علم خویش، گناه کبیره است . آنکه نادانسته گناه می کند از گناه بر کنار است و عذ ندارد . ی که گناه را درک می کند بر آستانه رستگاری قرار دارد . عقل موجب دوری از گناه است . گناھکار رسوا کننده خویشتن است . گناھی که تو را اندوھگین کند در نزد خدا بھتر از ثو است که تو را مغرور نماید . سکوت بر گناه دیگران مشارکت در گناه است . مردم بواسطه زیادی گناه است که از مرگ می ترسند . ھیچ گناھی نیست الا در اطاعت از خویشتن . جھل گناه است . گناه موجب از بین رفتن عقل است . آرزوھا کارگاه توجیه گناه ھستند .
از کتاب " دایره المعارف عرفانی " علی اکبر خانجانی جلد ششم ص 27

مسعود رضایی بیاره
بار گناه
شب تاریک مـن از چشم سیاهیست که نیست منم سوخته از بــرق نگاهیست که نیست
تــا بسازد سحـــری کـــــار دلـش را شرری چشم امیـد من از شعلـه ی آهیست که نیست

دیــدگانـم همه شب در پس ایـــن شام سیـه سال هـــا منتـظر پـرتــو مـاهیست کـه نیست

در پس خــط غبـــاری که نــدانم به کجاست مردم دیـده ی ما چشم به راهیست که نیست

کوچه پس کوچه ی این شهر به هم ریخته ام اثـری از گــــذر پــــای یست که نیست

هر عقوبت کـه ببینم نه هم ازکرده ی ماست همه ی درد مــن از بـار گناهیست که نیست
آوای سهره . مسعود رضایی بیاره
آیت_الله_مجتهدی_تهرانی (رحمةالله علیه) دو چیز است که ثواب آن و دو چیز هست که عقوبت آن سریع به انسان می رسد !
_خدا (صلّی الله علیه و آله) فرمودند:
دو چیز است که ثواب آن زود به انسان می رسد. دوچیز هم هست که عقوبت آن سریع به انسان می رسد. آن دوچیز که ثواب آن زود می رسد:
اول صِلَةُ الرَّحِم(دیدار با خویشاوندان) دوم اِعانَةُ المَظلوم، (کمک مظلوم)
بیچاره ای مظلوم شده، شما به او کمک می کنید خداوند سریع به او ثواب می دهد.
و دو چیز هم هست که عقوبت آن سریع و به عجله و زود به انسان می رسد، یعنی به آ ت نمی کشد.
1⃣ قَطعُ الرَّحِم، با خواهرت قهر کنی، به دیدنش نروی و ... در همین دنیا سی سال از عمرت کم می شود. بترسید از قطع رحم!
2⃣ الظُّلم، به ی ظلم ید.
بررسی گناهان کبیره در مواعظ و کلام آیت الله مجتهدی تهرانی ،ص۱۶۳ و ۱۶۴
گاهی اگر به دوست ببازی گناه نیستبعدش به این نتیجه بنازی گناه نیستحتّی اگر شبی نرسد از لجِ خداپیشانی اَت به مُهرِ ی، گناه نیستیا جای بنز با مُوتُوری کهنه، سال هابر جاده های خسته بتازی گناه نیستحتّی بر آن عروس فقیری که با خودشهرگز نداشت هیچ جهازی، گناه نیستشاعر اگر شدی به میان سروده اَتیک اصطلاح تازه بسازی گناه نیستهم صحبتت شود در و دیوار خانه وسرگرمی اَت فضای مجازی، گناه نیستیا غبطه بر دو شاعرِ مشهور نُو گَرا:قربانیانِ حاشیه سازی، گناه نیستعاشق شوی، ولی نرسد دست تو به اوباشی به یک معاشقه راضی گناه نیست.با این که توی ذوق جماعت زدن، بد استگاهی اگر غلط بِنَوازی گناه نیست
زهرا موسی پور فومنی
آغوش من برای تو باشد.... گناه نیست در اختیلر تام تو باشد ....گناه نیست نزدیک تر بیا نفسم را احاطه کن لب پشت لب ، به کام تو باشد ....گناه نیست از عطر ناب پیرهنت مست کن مرا مستی چو من که رام تو باشد .... گناه نیست وقتی مرا به اسم صدا میکنی تو....واااااای احساس در کلام تو باشد ....گناه نیست همراه خوب ! مشترک مورد نظر... در گوشی ام پیام تو باشد ....گناه نیست امشب برای خال لبت فکر چاره باش پرواز سمت دام تو باشد ....گناه نیست فاطمه دشتی

عقوبت شدید برای گناه تهمت پیغمبر اکرم، حضرت محمّد مصطفی (صلی الله علیه وآله) می فرمایند:
«مَنْ بَهَتَ مُۆْمِناً أَوْ مُۆْمِنَةً أَوْ قَالَ فِیهِ مَا لَیْسَ فِیهِ أَقَامَهُ اللَّهُ تَعَالَى یَوْمَ الْقِیَامَةِ عَلَى تَلٍّ مِنْ نَارٍ حَتَّى یَخْرُجَ مِمَّا قَالَهُ فِیهِ» [البحار: 75 / 194 / 5.] هر به مرد یا زن مۆمنه ای تهمت بزند یا درباره او چیزی بگوید که او مبرّا از آن است.
(اولیاء الهی می گویند: حتّی اگر فرض هم کردی، تا یقین حاصل نشود نباید بگویی.) عزّوجلّ او را در روز رستاخیز بر تلّی از آتش قرار می دهد تا اینکه از حرف خود درباره آن شخص برگردد. ظاهر امر این است اینکه خدا «اشدّ المعاقبین» است؛ یعنی به شدّت منتقم است، معنایش اینجا معلوم می شود. ذوالجلال و الاکرام برای انی که تهمت می زنند، شدید عقاب می کند». بعید است توفیق توبه پیدا کند غیبت به معنای این است که خصوصیت و چیزی که فردی مبتلا به آن است و نباید بگویی را می گویی. تهمت یعنی اینکه فردی خصوصیّتی را ندارد، و ما آن خصوصیت را به آن می بندیم. در روایات بیان شده که غیبت از عمل یی که هیچ یک از ما فکر آن را نمی کنیم که به آن مبتلا شویم بدتر معرفی شده است : «أَشَدُّ مِنَ العَمَلِ الَقَبیحة» خداوند نسبت به این گناه تهمت کوتاه نمی آید. هم در دنیا و هم در آ ت انتقام می گیرد. عالم، عالم اثر و مۆثّر است. بعضی مواقع بیان د با دعا این اثرات از بین می رود و دیگر اجازه نمی دهد این اثر بماند امّا خداوند کریم برای تهمت بالصّراحه فرموده است: انتقام می گیرم و دعا اثر ندارد گاهی اگر به من و شما بگویند امکان دارد در بستر حرام بروی، بدنمان می لرزد، مو بر تنمان سیخ می شود، اشک بر چشممان جاری می شود که خدایا من را مبتلا و گرفتار نکن. امّا غیبت اشد است، (اشد باب افعل فضیل است) حال خودتان ببینید که تهمت در چه وضعی است ! در روایت فرمودند: ی که سه بار دچار این گناه کبیره شود، دیگر بعید است توفیق توبه پیدا کند. عقوبت دنیوی و ا وی تهمت تهمت زدن هم عقوبت ا وی دارد و هم عقوبت دنیوی. عقوبت تهمت هم دنیای انسان را ت یب می کند و هم آ ت انسان را. جالب این است راجع به تهمت داریم که خود خداوند در دنیا از تهمت زننده انتقام می گیرد. پیامد تهمت در دنیا چیست و چگونه ذوالجلال و الاکرام انتقام می گیرد؟ زین العابدین، العارفین، آقا علی بن الحسین می فرمایند: «مَنْ رَمَى النَّاسَ بِمَا فِیهِمْ رَمَوْهُ بِمَا لَیْسَ فِیهِ»[ البحار ج17 ص 160] هر به مردم عیبی را نسبت دهد و تهمت بزند، مردم به او عیبی را که ندارد نسبت می دهند. ظاهر امر این است که خداوند نسبت به این گناه تهمت کوتاه نمی آید. هم در دنیا و هم در آ ت انتقام می گیرد. عالم، عالم اثر و مۆثّر است. بعضی مواقع بیان د با دعا این اثرات از بین می رود و دیگر اجازه نمی دهد این اثر بماند امّا خداوند کریم برای تهمت بالصّراحه فرموده است: انتقام می گیرم و دعا اثر ندارد. بترسیم از اینکه خدا بخواهد انتقام بگیرد!
در ای از آثار ی بر فرق میان گنا ار و گناه تأکید شده و بیان شده زمانی که مومنی گناه می کند، از گناه او متنفر شوید نه از خود او.
این نشانگر تأکید بر فرق میان انسانیت گنا ار و گناه است؛ و این یک نوع آموزش برای مسلمانان است که در نگاه خود بین ی که اهل ادامه مطلب
حدیث روزرسول خدا صلی اله علیه و آله در سخنی گهربار چهار کار که کیفر و عقوبت آنها خیلی سریع و زود انجام می شود را بیان فرموده اند. مشرق- اکرم حضرت محمد صلی الله علیه وآله فرمودند: سریعترین چیزها از نظر کیفر و عقوبت چند چیز است:
مردی که به او نیکی کنی و او در عوض نیکی تو، به بدی تو را پاداش دهد.
و مردی که با او پیمان ببندی و تو خواهی که وفا کنی، و او بخواهد به دروغ با تو رفتار کند.
و مردی که هرگز به او ستم نمی کنی، و او پیوسته در صدد ستم نمودن به تو است.
و مردی که بخاطر خویشاوندی با او رفت و آمد کنی، و او با تو قطع رابطه نماید.


متن حدیث:

قال رسول الله صلی الله علیه و اله: اسرع الاشیاء عقوبة رجل تحسن الیه و یکافیک علی احسانک بءاسائة و رجل عاهدته فمن شانک الوفاء له و من شانه ان یکذبک و رجل لاتبغی علیه و هو دائما یبغی علیک و رجل تصل قرابته فیقطعک
"امالی مفید، صفحه ۲۰۱"
بوی گناه

آن که خودش سیر خورده باشد، بوی سیر را نه از خود و نه از دیگران نمی شنود.
گناه، بوی بدی دارد که خود گنا ار، آن بو را در نمی یابد؛ اما آنها که اهل گناه نیستند، کاملا بوی نامطبوع آن را استشمام می کند.
ی که سیر خورده ، دیگربوی سیر را نَه از خود و نَه از دیگران، احساس نمی کند.

انی بوی این سیر را احساس خواهند کرد که سیر نخورده باشند.



گناه نیز بوی بدی دارد که خود گناه کار به علت ارتکاب گناه آن بو را احساس نمی کند،

اما آنها که مرتکب گناه نمی شوند کاملاً بوی نامطبوع آن را استشمام می کنند.



آیت ا... حائری
مثل ها و پندها ج 1 ص11
بازگشت لارس فون تریه به جشنواره کن بعد از هفت سال محرومیت برگزارکنندگان جشنواره کن از اضافه شدن ساخته جدید لارس فون تریه کارگردان جنجال ساز دانمارکی به جمع های جشنواره امسال خبر دادند. به این ترتیب، بعد از هفت سال محرومیت از حضور در این رویداد سینمایی، فون تریه به کن باز خواهد گشت. ساز سرشناس دانمارکی بعد از اظهارنظر «غیر قابل قبول» در نشست خبری «مالیخولیا» در جشنواره سال 2011، با خشم برگزارکنندگان این رویداد روبه رو شد. فون تریه ضمن ابراز همدردی با آ ف هیتلر، به شوخی خودش را یکی از افراد رژیم «نازی» معرفی کرده بود. ادامه مطلب...
بازگشت لارس فون تریه به جشنواره کن بعد از هفت سال محرومیت برگزارکنندگان جشنواره کن از اضافه شدن ساخته جدید لارس فون تریه کارگردان جنجال ساز دانمارکی به جمع های جشنواره امسال خبر دادند. به این ترتیب، بعد از هفت سال محرومیت از حضور در این رویداد سینمایی، فون تریه به کن باز خواهد گشت. ساز سرشناس دانمارکی بعد از اظهارنظر «غیر قابل قبول» در نشست خبری «مالیخولیا» در جشنواره سال 2011، با خشم برگزارکنندگان این رویداد روبه رو شد. فون تریه ضمن ابراز همدردی با آ ف هیتلر، به شوخی خودش را یکی از افراد رژیم «نازی» معرفی کرده بود. ادامه مطلب...
خدا در قرآن برای گناهان نام هایی را بیان می کند که خود بیانگر نوع، اثر و مراتب گناه است. گاه از آن به «اثم» و گاه دیگر به «ذنب» و گاه سوم به نام دیگری یاد می کند. واژه ذنب در لغت به معنای دنباله است. چیزی که دمی دارد و به خودش محدود نمی شود؛ یعنی رفتاری که دمباله بدی دارد و نشانه آن نیز می ماند. البته ممکن است، هر ذنبی ، گناه نباشد؛ زیرا مراد عملی است که دارای پیامدها، آثار و تبعاتی است. به عنوان نمونه در آیات 1 و 2 سوره فتح وقتی از ذنب (ص) سخن می گوید، به معنای گناه نیست، بلکه کاری است که تبعات و پیامدهایی داشته است. به عنوان نمونه فعالیت های جنگی (ص) تبعاتی داشته و عدیده ای را کشته و زخمی کرده است؛ بنابراین، افراد در دل از ایشان کینه ای خواهند داشت؛ اما خداوند این تبعات را می پوشاند و نمی گذارد تا خودنمایی کند و تاثیری در روند تبلیغ (ص) ایجاد کند.

بنابراین، هر کاری که دارای تبعات و پیامد و دنباله باشد، ذنب نامیده می شود. در اصطلاح عربی، ذنوب به معنای دلو پُرآب آمده است؛ چون این چنین ح ی موجب می شود تا خطی از آب روی زمین کشیده شود و تبعات و آثاری داشته باشد. خداوند می فرماید: فَإِنَّ لِلَّذِینَ ظَلَمُواْ ذَنُوبًا؛ پس برای انی که ستم ورزیدند، دنباله ها و آثاری است.(ذاریات، آیه 59)

گناه را ذنب می گویند چون دنباله ای دارد که همان عقوبت دنیوی و عذاب ا وی است.
حضرت محمد(ص)فرمودند چهار چیز در گناه وجود دارد که از خود گناه بدتر است: ، کوچک شمردن گناه ، افتخار گناه ، شادمانی به گناه ، اصرار بر گناه @ahadiis
حضرت محمد(ص)فرمودند چهار چیز در گناه وجود دارد که از خود گناه بدتر است: ، کوچک شمردن گناه ، افتخار گناه ، شادمانی به گناه ، اصرار بر گناه
#گناه بسان داغی گلوله در سرباز چون گناه افتادن ماه در آغوش برکه من در تو افتاده ام چنین گرم! چنین بی مهابا!
مرا از گناه آغوشت جدا نکن...
#حجت_فرهنگدوست
آثار ویرانگر گناه

‏« ظَهَرَ الْفَسادُ فِی الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ بِما کَسَبَتْ اَیْدِی النّا س» ‏
( روم، 41 ‏)‏

‏( فساد گناهان مردم،درصحراها و دریاها ظهور پیدا می کند . ‏)

* اثر گناه فقط در خودانسان ظاهر نمی شود، گناه انسانی

*در محیطش هم اثر دارد،

*گناه انسان در فرزندانش اثر دارد،

*گناه انسانی در فرشته ها اثردارد،

*گناه انسانی درزراعت اثر دارد،

* گناه انسانی در جوّ هوا اثر دارد .

*در نسلتان اثر می گذارد،

گناه ، در همه چیز اثر می گذارد،

انسان گناه می کند
و خیال می کند در جای خ گناه کرد و تمام شد و رفت.


**علامه طباطبائی:

*هر پر کاهی که در ته چاهی حرکت می کند ،
موج بر می دارد وتا به آسمانها اثر دارد.
*برگی که از درخت ، بر زمین می افتد ، در عالم تاثیر گذار است ؛
چطور فکر می کنید ،گناه در عالم ، بی اثر باشد


related image
آیت الله مجتهدی(ره):
لازمه حافظه قوی ، ترک گناه هست.
✅ یکی از نعمت های بزرگ خدا ذهن است.
اگر می بینید حافظه ضعیف است و حافظه درست و حس نداریم ، علت آن گناه است ؛ ☑ به نامحرم که نگاه کنی حافظه می رود.
♣ گناه حافظه را ضعیف می کند.
♦ شخصی به دانشمندی مراجعه می کند و می گوید ؛ من حافظه ندارم.
آن دانشمند گفت: گناه نکن و علت آن را هم ذکر کرد و گفت: ☀ علم یک نوع فضیلت و برتری است و خدا این برتری را به شخص گناه کار نمی دهد
لذا ی که اهل گناه است مجتهد و ملا نمی شود و اگر بخواهد ملا بشود و به درد مردم بخورد باید حافظه داشته باشد و لازمه آن ترک گناه است.
▔▔▔▔▔▔▔▔▔▔▔▔▔▔
خدایا بیامرز گناهانی را که های عصمت را می دردگناه زبان,گناه چشم,انواع گناه
در کلام سجاد (ع) گناه هایی را که باعث تغییر نعمت و مانع استجابت دعا و پشیمانی میشوند را میخوانیم.

[ادامه مطلب را در اینجا بخوانید ...]
سلام
بنده چند سال به گناه خود یی مبتلا بودم تا این که با لطف خدا نامزد و بعد از نامزدی این گناه خانمان سوز را ترک . حالا مدتی میشه که عقد . اما مشکل من اینه که بعد از رابطه یه احساس گناه خیلی شدید بهم دست میده. یا وقتی بدنش رو میبینم احساس گناه میکنم و هر چقدر هم که با خودم کلنجار میرم که خدا راضیه تو چی میگی این وسط ، دلم رضا نمیده. میخواستم بدونم ی هم هست مثل من هست و راه درمانش چیه؟ یا علی
شده ام غرق در وجدان اندر ره یک گناه و زندان گهگاهی میشوم دو دل ز این راه که باشم معصوم یا کنم گناه میگیرد بین دو جناح جنگی دل سوز ولی در نهایت وجدان هست که میشود پیروز عاقبت خوشحال از دور ماندن از این راه اما گاهی در حسرت انجام آن گناه! هیچ تاب نیاورد مثل من در این جنگ ها چون داری رخ ماه ای همچون خداااا نگذارد بند گناه به بنده اش ببندند یا که به بی ایمانی او بخندند و چه بند هایی رها است در این زمین خاکی و چه بد جایی ست جهنم بر ی که ندارد خ
شیخ کلینی رحمه الله از حضرت موسی بن جعفر صلوات الله علیهما نقل کرده است که فرمودند:
همانا خداوند (بخاطر گناه شیعه، در نشر اسرار ائمه علیهم السلام یا...) بر آنها غضب نمود و مرا مخیر نمود که عقوبت را از طرف آنها تحمل کنم و یا خود آنها عقوبت شوند، به خدا قسم من آن را به جان خود یدم و شیعیانم را حفظ .
✨ علِیُّ بْنُ إِبْرَاهِیمَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عِیسَى عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِنَا عَنْ أَبِی الْحَسَنِ مُوسَى ع قَالَ: إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ غَضِبَ عَلَى الشِّیعَةِ فَخَیَّرَنِی نَفْسِی أَوْ هُمْ فَوَقَیْتُهُمْ وَ اللَّهِ بِنَفْسِی
الکافی (ط - الإسلامیة)، ج‏1، ص: 260 ح5

علامه مجلسی رحمه الله: این غضب یا به این جهت بود که شیعیان تقیّه را ترک کرده و ت آن را آشکار کرده اند؛ سپس هارون الرشید مردد ماند بین این که شیعیان و تابعان آن را بکشد یا این که آن را زندانی کرده و او را به شهادت برساند. پس برای شیعیان خود دعا کرده و بلا را برای خود خواستند، یا ...
مرآة العقول فی شرح أخبار آل الرسول، ج‏3، ص: 126

الهی بمولانا موسی بن جعفر علیه السلام، عجل لولیک الفرج
پس چه گوییم؟ آیا در گناه بمانیم تا فیض افزون گردد؟ حاشا! مایانی که از گناه مردیم، چگونه دیگر در آن زیست کنیم؟...زیرا این را می دانیم که انسانیت کهنهٔ ما با او مصلوب شد تا جسد گناه معدوم گشته دیگر گناه را بندگی نکنیم... هم چنین شما نیز خود را برای گناه مرده انگارید، اما برای خدا در عیسی زنده. رومیان ۱۱،۶،۲،۱:۱آمین

http://uupload.ir/files/1cc8_%d8%a7%da%af%d8%b1_%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%a7%d9%86.jpg کلام_علما آیت الله جاودان (دامت برکاته): اگر انسان گناه نکند در حقیقت به مبارکی و خیر می رسد. حالا یک نفر یک ساعت از گناه دور است بعضی یک روز بعضی یک ماه و... به اندازه ای که انسان از گناه دور باشد زندگی خود را به مبارکی تبدیل کرده و آن را عید قرار داده است. اگر انسان بنایش بر گناه ن باشد و با مراقبت هر بار که به اشتباه گناه کرد با توسل به حضرات معصومین خصوصاً زمان دو مرتبه بلند شد و عزم ترک گناه کرد این فرد کم کم به جایی می رسد که حتی یک گناه هم نمی کند. فردی که گناه نمی کند به برکت و عید واقعی رسیده. tebyanonline
http://uupload.ir/files/1cc8_%d8%a7%da%af%d8%b1_%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%a7%d9%86.jpg کلام_علما آیت الله جاودان (دامت برکاته): اگر انسان گناه نکند در حقیقت به مبارکی و خیر می رسد. حالا یک نفر یک ساعت از گناه دور است بعضی یک روز بعضی یک ماه و... به اندازه ای که انسان از گناه دور باشد زندگی خود را به مبارکی تبدیل کرده و آن را عید قرار داده است. اگر انسان بنایش بر گناه ن باشد و با مراقبت هر بار که به اشتباه گناه کرد با توسل به حضرات معصومین خصوصاً زمان دو مرتبه بلند شد و عزم ترک گناه کرد این فرد کم کم به جایی می رسد که حتی یک گناه هم نمی کند. فردی که گناه نمی کند به برکت و عید واقعی رسیده. tebyanonline
رضا (علیه السلام):
لَا یَخَافُ عَبْدٌ إِلا ذَنْبَهُ وَ لَا یَرْجُو إِلا رَبَّهُ‏
بنده نباید بترسد مگر از (عقوبت) گناهش و نباید امید ببندد مگر به (رحمت) خدایش.
عیون أخبار الرضا علیه السلام، ج۲، ص۴۴

دل بر دو سه دم گرمی بازار مبند
امید به هیچ به جز یار مبند
از غیر گناه خود ز چیزی نهراس
دل جز به خدای حی دادار مبند

#علی _ اصغر_دلیلی_صالح
رو در نظر بگیرید یه نفر بدون اینکه بدون ه بخوره فکر کنه مثلا چه میدونم چای یا هرچیز دیگست آیا گناه کرده؟؟؟؟؟ خیر گناه نکرده اگه واقعا نمیدونسته و تحقیق کرده رسیده به اینکه چای یا یه چیز حلاله اما رو جسم اون فرد تاثیر میذاره؟ بله این یعنی اثر وضعی یک چیز بخوایم نخوایم اثرش هست خب که چی؟ چندتا از کارامون گناه نیست ولی.... ما که اوضاعمون خیلی بده گناه رو گناه نمیدونیم نگاه به نامحرم صحبت با نامحرم و... واسمون عادی شده فکرنمیکنیم حتتتتی اگه گناه نباشه اثر وضعی داره(هرچند 99 درصد گناه و بیخود هستند) یه کوچولو فکر کنیم ، خب؟!!! *البته فرق نمیکنه بدونیم گناه هست یا نه اثر وضعی(اثر تکوینی) رو خواهد گذاشت. ببخشید دیر به دیر میام دعام کنید لطفا
هر از گناه برگردد خداوند او را بیامرزد و آن گناه را از یاد فرشتگان نگهبان اعمال ببرد و آن را به نیکی بدل کند.
مناجات نزن مرا به عقوبت که من زمین خوردم نزن مرا که ز نفسم به معصیت خوردم دلم گرفته خدایا بیا و کاری کن ز فرط معصیت و ناسپاسی افسردم گذشت عمر گران مایه با حماقت ها چه بِه که قبل جوانیّ خویش می مردم همیشه وقت دعا و زمان فهمیدن به مشکلات و هزاران بهانه برخوردم ز شرم من نتوانم بخوانم اسمت را که آبروی خودم را به پیش تو بردم ز جرئتم نبُوَد گر که معصیت ببخش بنده ی خود را اگرچه آزردم فدای دخترکی که به مرد جنگی گفت نزن مرا به خشونت که من زمین خوردم شعر اشعار مناجات با خدا توبه ماه رمضان حسین کریمی شب قدر
شده ام غرق در وجدان اندر ره یک گناه و زندان گهگاهی میشوم دو دل ز این راه که باشم معصوم یا کنم گناه میگیرد بین دو جناح جنگی دل سوز ولی در نهایت وجدان هست که میشود پیروز عاقبت خوشحال از دور ماندن از این راه اما گاهی در حسرت انجام آن گناه! هیچ تاب نیاورد مثل من در این جنگ ها چون داری رخ ماه ای همچون خداااا نگذارد بند گناه به بنده اش ببندند یا که به بی ایمانی او بخندند و چه بند هایی رها است در این زمین خاکی و چه بد جایی ست جهنم بر ی که ندارد خ
چه آسان است در این جامعه تهمت زدن و افترا بستن و برچسب زدن و انگ خوردن و کنار گذاشته شدن، آن هم بدست مدعیانی حرفه ای اما شیاد و متظاهر!

و اما عقوبت سختی دارد اولا در درگاه خداوند متعال و دوما در پیشگاه مردم

فقط عجله نکنید و با حوصله و هوشیاری پیگیر باشید

آنگاه خواهید دید ها خواهد افتاد و رسوایی مدعیان یکی پس از دیگری نمایان خواهد شد

پناه بر خدا از شر رانده شده از درگاه خداوند متعال و پیروانش

@bavarnews
خدایا بی شک بخاطر وجود خودته ک دنیا خا تریه اگه تو نبودی تاریکیه مطلق همه جارو احاطه میکرد
آن که خودش سیر خورده باشد، بوی سیر را
نه از خود و نه از دیگران نمی شنود.
گناه، بوی بدی دارد که خود گنا ار،آن بو را در نمی یابد; اما آن ها که اهل گناه نیستند، کاملا بوی نامطبوع آن را استشمام می کند. آیة الله حائری نکات و تمثیلات