شاهد ظهور اقتدار و منزلت علمی جدید برای ایران ی هستیم

خارجه آلمان در سخنرانی خود در «همایش سیاست خارجی برلین» اظهار داشت که «نظم جهانی جدید و در حال ظهور شاهد نفوذ فزاینده ایران، روسیه و ترکیه به عنوان قدرتهای بزرگ خواهد بود».
در سراسر کشور؛ به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، روز قدس همزمان با سراسر کشور از ساعت صبح امروز ۲ تیرماه ۹۶ برابر با ۲۸ رمضان المبارک ۱۴۳۸ هجری قمری آغاز شد. در این بسته شاهد تصاویری از حضور پر رنگ مردم در حمایت از قدس و فلسطین هستیم . بوشهر جلوه هایی از اقتدار و قدرت ملت ایران در روز قدس


[ادامه مطلب را در اینجا بخوانید ...]

کلیه متقاضیان برای ثبت نام مدارس شاهد می بایست شرایط لازم برای ثبت نام در این مدارس را داشته باشند که توسط اداره کل امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش اعلام می شود . شرایط ثبت نام مدارس شاهد 97 – 98 دو دسته می باشد که شامل شرایط عمومی ثبت نام مدارس شاهد 97 – 98 و شرایط علمی ثبت نام مدارس شاهد 97 – 98 است . در این مقاله می خواهیم برای دانش آموزانی که قصد ثبت نام مدارس شاهد 97 - 98 را دارند به طور کامل شرایط ثبت نام مدارس شاهد 97 – 98 توضیح دهیم .


” شرایط عمومی ثبت نام مدارس شاهد 97 – 98 شامل کلیه دانش آموزان شاهد و غیر شاهد می باشد . “

ادامه مطلب...
خارجه آلمان در سخنانی با اشاره مستقیم به ایران، روسیه و ترکیه به عنوان امپراتوری های قدیمی در حال ظهور گفت، این کشورها تحریم و انوع فشارها را تحمل د تا حاکمیت ملی خود را ثابت نمایند.

علاقه مندان به ثبت نام مدارس شاهد برای ثبت نام در این مدارس می بایست شرایط لازم ، که توسط اداره کل امور شاهد و ایثارگران آموزش و پروش اعلام شده است را دارا باشند . شرایط ثبت نام در این مدارس شامل شرایط عمومی ثبت نام مدارس شاهد 97 – 98 و شرایط علمی ثبت نام مدارس شاهد 97 – 98 می باشد . قصد داریم در این مقاله برای دانش آموزانی که می خواهند در مدارس شاهد ثبت نام کنند شرح کاملی از شرایط ثبت نام مدارس شاهد 97 – 98 ارائه دهیم .


ادامه مطلب...
قرون وسطی در غرب، فاصله زمانی پیوسته ای میان تاریخ باستان و عصر جدید است. در شرق، قرون وسطی یا تاریخ میانه، فاصله زمانی پیوسته ای نیست. در دوره های مکرر و مقطعی از تاریخ سرزمین های شرقی، شاهد تکرار شرایط قرون وسطایی هستیم و چون، رنسانس در شرق، قابلیت ظهور ندارد؛ پس از گذر زمان، هر از چندی، شاهد بازتکرار شرایط قرون وسطایی هستیم. به گونه ای که جوامع شرقی، درگیر چرخه خبیثه ای از بازگشت و وج از شرایط متوالی قرون وسطی هستند. اهم دلایل ناتوانی جوامع شرقی در وج از چرخه خبیثه قرون وسطایی، در عدم ایجاد شرایط نوزایی یا رنسانس، خلاصه می شوند که عبارتند از:
*فقدان بازگشت و پالایش داشته های کهن فرهنگی*ممنوعیت مطلق پرسشگری و نو شی دین سنتی*بیگانگی فراگیر مردم با آثار مهم ادبی و علمی جامعه*عدم حمایت مالی خانواده های متمول از رشد علمی
در مقابل، چهار عامل بازترجمه آثار یونانی، نهضت پروتستانیسم، چاپ گسترده کتب و خانواده مدیچی را در ظهور رنسانس در غرب، شاهد هستیم.
⭕️اگر ایران مقتدر نبود، یک دهم تلاش امروز دشمن کافی بود تا نظام محبوب را از ملت بگیرد
انقلاب در حسین علیه السلام:
معنی «اقتدار ملی» این نیست که پول های کشور را به کشوری دیگر بدهید و اسلحه ب ید؛ این حماقت است. اقتدار_ملی این نیست که کشوری از آن سر دنیا بیاید و برای حمایت از کشوری پایگاه بزند و خون ملتی را بمکد تا اقتدار خاندانی را حفظ کند. این اقتدار نیست، این ذلت است؛ اقتدار از دل_ملت می جوشد.
بزرگ ترین دلیل برای اقتدار ملت ایران این است که ملت ایران پیش رفت و نتوانست هیچ غلطی د.
اگر ملت، مقتدر و قوی نبود یک دهم این تلاش دشمن کافی بود تا این نظام محبوب را از ملت بگیرد. ۹۷/۴/۹
در دوم داد ۷۶ شاهد ظهور جریانی در عرصه ایران بودیم که موفق به بازسازی خود شده بود. این ظهور عامل دگرگونی هایی در صحنه سیاست ورزی شد.
بازیهای مقدماتی جام جهانی با صدر نشینی مقتدرانه تیم ملی ایران به پایان رسید و تیم ایران توانست با اقتدار کامل و آنطور که در شان نام ایران است به مرحله بعد راه یابد.
ایران در گروه خود با تیم های ترکمنستان، گوام، هند و عمان هم گروه بود. اگرچه هدف اصلی وش و تیمش راهی به مرحله بعد انتخ جام جهانی بود ولی ادامه مطلب...
دادستان کل کشور گفت:چالش نخست هجمه های فراوان و ت یب هایی است که به صورت گسترده در داخل و خارج کشور شاهد آن هستیم و متأسفانه دست هایی در می کوشد با تضعیف قوه قضاییه اقتدار آن را از بین ببرد.

سروش آسمانی، بشارتی را به «شهربانو» می دهد؛ بانویی که آسمان، مقابل عظمت نامش تواضع می کند و خورشید، به جمال معنوی اش رشک می برد.
نوری طلوع می کند که از مشرق عرفانی ولایت، رنگین کمان هدایت خویش را ارزانی آسمان «ایران» می کند!
نوری که فصلی جدید از ایمان و اعتقاد در دل «پارسیان» پدید خواهد آورد تا شاهد ظهور عظمتی بی نظیر در تاریخ باشند؛ ظهور مشرقی ترین حکومت الهی.
مولای صحیفه های عاشقانه عبادت می آید تا آسمان به وجود فرزندان «نبوت» ببالد؛ به وجودی ببالد که عبادتش وار و حلمش علی وار است
. ادامه مطلب...
شایسته نیست در داخل ایران و در خارج از کشور، انی در پی تضعیف اقتدار ما باشند. دیکتاتوری انی دارند که به ما می گویند جلوی داوطبان خود را در اعزام به و عراق بگیرید. این م عان حرم به ایران عزت و اعتبار بخشیده اند و یکی از گمشده های ما را به ما بازگردانده اند... ما جنگ طلب نیستیم. ما برای صلح و امنیت، اقتدار خود را می جوییم....
بسیاری از غذاهایی که ما مصرف می کنیم سالم نیستند. به همین علت است که هر روز شاهد ظهور بیماری های ناشناخته و جدید هستیم.
آغاز موج حرکت افغانها به سوی اروپا /قاره سبز دریک قدمی بحران جدید
خبرگزاری مهر- گروه بین الملل: طی ماهها و هفته های اخیر، شاهد مهاجرت اتباع افغانستانی مقیم ایران از کشورمان و تلاش آنها برای پیدا مکانی جدید برای فعالیت و ب و کار هستیم. ادامه مطلب...
عناوین روزهای دهه فجر انقلاب ی سال 96 به شرح ذیل است: پنجشنبه 12 بهمن انقلاب ی؛ (ره)، و ی 13 بهمن انقلاب ی؛ تربیت قرآنی، تحکیم بنیاد خانواده و منزلت زن مسلمان شنبه 14 بهمن انقلاب ی؛ جوانان، خودباوری و پیشرفت علمی یک شنبه 15 بهمن انقلاب ی؛ ارزش های ی، عد اجتماعی و مردم سالاری دینی دوشنبه 16 بهمن انقلاب ی؛ اقتصاد مقاومتی، تولیدملی و اشتغال 17 بهمن انقلاب ی ؛ گفتمان انقل ، مجاهدت فرهنگی و تندن نوین ی چهارشنبه 18 بهمن انقلاب ی؛ اقتدار ملی، آمادگی دفاعی و امنیت پایدار پنج شنبه 19 بهمن انقلاب ی؛ ایمان، جهاد و شهادت 20 بهمن انقلاب ی؛ وحدت ملی، عزت ی و حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) شنبه 21 بهمن انقلاب ی؛ استکبار ستیزی، حمایت از جبهه مقاومت و قدس شریف یک شنبه 22 بهمن؛ انقلاب ی؛ استقلال، ، جمهوری ی شعار دهه فجر "سربلند ملت ایران در پرتو جمهوری ی، اقتدار همه جانبه و اقتصاد مقاومتی" است.
همشهری آنلاین: جانشین فرمانده کل از دفاع مقدس به عنوان تاریخی جامع از حیات ملت ایران یاد کرد و گفت: آموزه ها و معارف دفاع مقدس همواره به عنوان سرمایه ای بی بدیل برای ملت ایران اعتبار، عزت، اقتدار و منزلت را به همراه داشته است.
هر تی با هر نظام خواهان افزایش قدرت خود می باشد چرا که این اقتدار ضامن بقای تهاست اما اگر این اقتدار مشروع نباشد؛ می شود اقتدار رضاشاهی که سرآ منجر به ش ت است. اخیرا طرحی دوفوریتی توسط لیست امید با پیگیری عارف به صحن مجلس برده شد که اگر فردی در سخنرانی سوال کند که حواس جمع را به خود متوجه کند از 6 ماه تا 24 ماه حبس دارد.
ادامه مطلب
سعید منصور افشار در عصر ایران نوشت: انتخابات ریاست جمهوری ی ایران، دوره دوازدهم، با پیروزی آقای به اتمام رسید، بر اساس گفته خودشان ایشان رئیس جمهور همه ملت هستند، اگرچه شاهد زخم هایی، شاید یام ناپذیر هم، در طول این یک ماه اخیر بودیم و گاهی مرزهای اخلاق و نزاکت کلام فرو ریخت اما شاهد ظهور پدیده های مبارکی هم بودیم که اگر درست استفاده شود می توان بعنوان سرمایه ای اجتماعی و برای پیاده برنامه های توسعه بکار رود.
بسمه تعالی چرا به حجت ال رئیسی رای می دهیم؟(قسمت اول) زیرا می خواهیم پس از چند سال رکود،دوباره چرخ های اقتصاد کشور به حرکت در آید. زیرا می خواهیم پس از چند سال س و تعطیلی هزاران کارخانه،دوباره نظاره گر شروع به کار کارخانه هایمان باشیم. زیرا می خواهیم پس از چند سال شنیدن صدای زشت ((ما نمی توانیم)) دوباره صدای خوش((ما می توانیم))را از مدیران اجرایی بشنویم. زیرا می خواهیم به انتظار موهوم چند ساله ی مدیران برای سرمایه گذاری بیگانگان و ایجاد اشتغال پایان دهیم. زیرا می خواهیم با نگاه به توانمندیهای داخلی و اعتماد به توانمندی جوانان این مرز و بوم را ارهای واقعی ایجاد اشتغال را رونق دهیم. زیرا می خواهیم شاهد حرکت دوباره و سریع تر سانتریفوژها و پرتاب های ایرانی که نشان دهنده ی اقتدار علمی ایرانیان است،باشیم. زیرا می خواهیم پرداخت یارانه به درد عظمای تمردان تبدیل نشود. زیرا می خواهیم آنچنان اقتدار به ایران ی بازگردد که کشورهای کوچک و ناتوانی مانند جیبوتی،امارات و ... برای ایران ی خط و نشان نکشند. زیرا می خواهیم شاهد افزایش رتبه علمی ایران پس از چند سال ایستایی و عقب گرد باشیم.




رئیس ستاد بانوان حجت ال رئیسی گفت:در قضیه باید اقتدار خودمان را حفظ کنیم چون اقتدار کشور از همه مسائل مهم تر است.
بسمه تعالی چرا به حجت ال رئیسی رای می دهیم؟(قسمت اول) زیرا می خواهیم پس از چند سال رکود،دوباره چرخ های اقتصاد کشور به حرکت در آید. زیرا می خواهیم پس از چند سال س و تعطیلی هزاران کارخانه،دوباره نظاره گر شروع به کار کارخانه هایمان باشیم. زیرا می خواهیم پس از چند سال شنیدن صدای زشت ((ما نمی توانیم)) دوباره صدای خوش((ما می توانیم))را از مدیران اجرایی بشنویم. زیرا می خواهیم به انتظار موهوم چند ساله ی مدیران برای سرمایه گذاری بیگانگان و ایجاد اشتغال پایان دهیم. زیرا می خواهیم با نگاه به توانمندیهای داخلی و اعتماد به توانمندی جوانان این مرز و بوم را ارهای واقعی ایجاد اشتغال را رونق دهیم. زیرا می خواهیم شاهد حرکت دوباره و سریع تر سانتریفوژها و پرتاب های ایرانی که نشان دهنده ی اقتدار علمی ایرانیان است،باشیم. زیرا می خواهیم پرداخت یارانه به درد عظمای تمردان تبدیل نشود. زیرا می خواهیم آنچنان اقتدار به ایران ی بازگردد که کشورهای کوچک و ناتوانی مانند جیبوتی،امارات و ... برای ایران ی خط و نشان نکشند. زیرا می خواهیم شاهد افزایش رتبه علمی ایران پس از چند سال ایستایی و عقب گرد باشیم.




تحقیق درباره نقش شه مهدویت در منزلت شیعه

تحقیق درباره نقش شه مهدویت در منزلت شیعه لینک و ید پایین توضیحات فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت تعداد صفحات: 23 نقش شه مهدویت در منزلت شیعه بخش اول: جاهلیت از گذشته تا حال هرگاه از جاهلیت سخن به میان می آید‎، چنین به نظر می رسد که جاهلیت مربوط به دوران گذشته بوده و امروز در دوران عقلانیت بشر‏، سخن از آن، سخنی گزاف و خارج از تمدن است. اما با تامل در مفهوم جاهلیت و آنچه که بر بشر امروز می گذرد، روشن می شود که این معضل بزرگ، امروز هم گریبان گیر بشر است. جاهلیت چیست؟ و آیا با همه تحولات علمی ...
دریافت فایل تحقیق درباره نقش شه مهدویت در منزلت شیعه

[ادامه مطلب را در اینجا بخوانید ...]
اقتدار برای ت ها مهم ترین مولفه ای است که اعمال قدرت از سوی آنها را امکان پذیر می کند و لازمه اقتدار هر کشور این است که آن حکومت بتواند در عرصه بین الملل بازیگری مهم باشد.
مقاله وظایف مسئولان مردم و معلمان در ارتقاء شان
مقاله وظایف مسئولان مردم و معلمان در ارتقاء شان و منزلت معلم - فایل دون مقاله وظایف مسئولان مردم و معلمان در ارتقاء شان و منزلت معلم. مقاله و تحقیق «وظایف مسئولان مردم و معلمان در ارتقاء شان و منزلت معلم» برای جشنواره علمی مقاله وظایف مسئولان مردم و معلمان در ارتقاء شان و منزلت معلم | فروشگاه مقاله وظایف مسئولان مردم و معلمان در ارتقاء شان و منزلت معلم. مقاله و تحقیق «وظایف مسئولان مردم و معلمان در ارتقاء شان و منزلت معلم» برای جشنواره علمی مقاله وظایف مسئولان مردم و معلمان در ارتقاء شان و منزلت معلم – یورو فایل مقاله وظایف مسئولان مردم و معلمان در ارتقاء شان و منزلت معلم ... روش های ارتقای شان و منزلت معلم توسط مردم نقش معلمان در اقتصاد… جزئیات بیشتر / ...مقاله وظایف مسئولان مردم و معلمان در ارتقاء شان و منزلت معلم مقاله و تحقیق «وظایف مسئولان مردم و معلمان در ارتقاء شان و منزلت معلم» برای جشنواره علمی پژوهشی شامل چکیده مقدمه بیان مسئله نتیجه گیری منابع و وظایف مسئولان مردم و معلمان در ارتقاء شان و منزلت معلم | تایمز وﻇﺎﻒ ﻣﺴﺌﻮﻻن ﻣﺮدم و ﻣﻌﻠﻤﺎن در ارﺗﻘﺎء ﺷﺎن و ﻣﻨﺰﻟﺖ ﻣﻌﻠﻢ. دﺳﺘﻪ: رواﻧﺸﻨﺎﺳ و ﻋﻠﻮم ﺗﺮﺑﺘ. ﻓﺮﻣﺖ ﻓﺎﻞ: doc. ﺣﺠﻢ ﻓﺎﻞ: 45 ﻠﻮﺑﺎﺖ. ﺗﻌﺪاد ﺻﻔﺤﺎت ﻓﺎﻞ: 15. اﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ در ﻗﺎﻟﺐ ورد و ﻗﺎﺑﻞ وﺮاﺶ و در 17ﺻﻔﺤﻪ ﺮدوظایف مسئولان مردم و معلمان در ارتقاء شان و منزلت معلم | تی ام وﻇﺎﻒ ﻣﺴﺌﻮﻻن ﻣﺮدم و ﻣﻌﻠﻤﺎن در ارﺗﻘﺎء ﺷﺎن و ﻣﻨﺰﻟﺖ ﻣﻌﻠﻢ. دﺳﺘﻪ: رواﻧﺸﻨﺎﺳ و ﻋﻠﻮم ﺗﺮﺑﺘ. ﻓﺮﻣﺖ ﻓﺎﻞ: doc. ﺣﺠﻢ ﻓﺎﻞ: 45 ﻠﻮﺑﺎﺖ. ﺗﻌﺪاد ﺻﻔﺤﺎت ﻓﺎﻞ: 15. اﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ در ﻗﺎﻟﺐ ورد و ﻗﺎﺑﻞ وﺮاﺶ و در 17ﺻﻔﺤﻪ ﺮد وظایف مسئولان مردم و معلمان در ارتقاء شان و منزلت معلم | چرا وﻇﺎﻒ ﻣﺴﺌﻮﻻن ﻣﺮدم و ﻣﻌﻠﻤﺎن در ارﺗﻘﺎء ﺷﺎن و ﻣﻨﺰﻟﺖ ﻣﻌﻠﻢ. وﻇﺎﻒ ﻣﺴﺌﻮﻻن ﻣﺮدم و ... ﻣﻘﺎﻟﻪ ارﺗﻘﺎء ﺷﻐﻠ ﻣﻌﻠﻤﺎن »ﻧﻘﺶ ﻣﻌﻠﻢ ﺑﺎﻻﺧﺺ ﻣﻌﻠﻢ زﺑﺎن در ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻓﺮﻫﻨ ﺟﺎﻣﻌﻪ و ﺑﺮرﺳ وﻇﺎﻒ آن« ﻣﻘﺎﻟﻪ. ارﺗﻘﺎء ﺷﻐﻠ ...مقاله وظایف مسئولان مردم و معلمان در ارتقاء شان و منزلت - آپارات مقاله و تحقیق «وظایف مسئولان مردم و معلمان در ارتقاء شان و منزلت معلم» برای جشنواره علمی پژوهشی شامل چکیده مقدمه بیان مسئله نتیجه گیری منابع و ...وظایف مسئولان مردم و معلمان در ارتقاء شان و منزلت معلم | پرفیوم وﻇﺎﻒ ﻣﺴﺌﻮﻻن ﻣﺮدم و ﻣﻌﻠﻤﺎن در. ارﺗﻘﺎء ﺷﺎن و ﻣﻨﺰﻟﺖ ﻣﻌﻠﻢ. دﺳﺘﻪ: رواﻧﺸﻨﺎﺳ و ﻋﻠﻮم ﺗﺮﺑﺘ. ﻓﺮﻣﺖ ﻓﺎﻞ: doc. ﺣﺠﻢ ﻓﺎﻞ: 45 ﻠﻮﺑﺎﺖ. ﺗﻌﺪاد ﺻﻔﺤﺎت ﻓﺎﻞ: 15. اﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ در ﻗﺎﻟﺐ ورد و ﻗﺎﺑﻞ وﺮاﺶ و در 17ﺻﻔﺤﻪ ﺮد ...مقاله وظایف مسئولان مردم و معلمان در ارتقاء شان و منزلت معلم - پروژه هامقاله و تحقیق «وظایف مسئولان مردم و معلمان در ارتقاء شان و منزلت معلم» برای جشنواره علمی پژوهشی شامل چکیده مقدمه بیان مسئله نتیجه گیری منابع و غیره

 فایل
ظهور قیامت آ ا مان


6- « جهنم آشکار شد و بهشت بسیار نزدیک گردید.» قرآن- که این آیه دال بر ظهور قیامت آ ا مان است و لذا بسیاری از وعده های بهشتی و دوزخی خداوند امروزه از همین حیات دنیا تحقق می یابد: «بترسید از روزی که هیچ از اعمال دیگران برخوردار نمی شود و هیچ شفاعتی پذیرفتنی نیست و هیچ مبادله ای هم ممکن نمی شود (مبادله آجر و عذاب) و هیچ یاوری یافت نمی گردد و... و والدین و فرزندان را نسبت به یکدیگر هیچ نسبت و نصرتی نیست و...» آیاتی از قرآن- که امروزه شاهد چنین وضعیتی در سراسر جهان هستیم.


علی اکبر خانجانی
کتاب خداشناسی یه جلد پنجم ص 773
از خدا خواهیم،فضل و معرفت
علم و تقوا ،حسن خلق و مغفرت
او بود رحمان و غفار و علیم
می دهد ما را مقام و منزلت
اهالی موسیقی و نمایش در ایران، همیشه طرفداران زیاد داشته اند و دارند. اما وماً همیشه صاحب منزلت نبوده اند. هنرمندان به یکی از قطب های منزلت در جامعه ایرانی بدل می شوند و این یک رویداد تازه است. موسیقی و نمایش، برای همه مخاطبانش، اوقات لذت بخش فراهم می کند. به همین جهت آنها طرفداران زیادی دارند. چهره و حتی زندگی شخصی شان، برای مردم هیجان انگیز است. دوستشان دارند و ماجرای زندگی آنان را دنبال می کنند. قصه منزلت اما قصه دیگری است. زمانی که شخصیتی واجد منزلت می شود، اقتدار پیدا می کند. در جایگاه یک الگو تکیه می زند. واجد معنویتی قلمداد می شود. اعتبار عمومی پیدا می کند. گویی به یک منبع تولید معنا در زندگی تبدیل می شود. مردم در دوره های مختلف، گروه های مختلفی را واجد منزلت قلمداد می کنند. می توان از طریق تحولی که در مراجع دارای منزلت پیدا شده، به تحولات یک جامعه پی برد. اگر این سخن راست باشد که هنرمندان طی دو سه دهه اخیر، واجد منزلت شده اند، به این معناست که اتفاق تازه ای در جامعه افتاده است. مرجعیت از جایی به جای دیگر انتقال پیدا کرده است. می توان مرجعیت را همانند گروهی از کبوتران مهاجر تشبیه کرد. آنها هر از چندی از بامی به بام دیگر می نشینند. سه مطلوب اجتماعی وجود دارد: قدرت، ثروت و منزلت. این سه همیشه یک جا با هم جمع نمی شوند. در هر جامعه نهادین شده، قدرت و ثروت کنار هم می ایستند. بخصوص در یک جامعه با منابع رانت. آنها که صاحب قدرتند صاحب ثروت هم می شوند و آنها که صاحب ثروت، قدرت هم ب می کنند. شبکه قدرت و ثروت وقتی کنار هم می ایستند، مردمی که دستشان خالی است، کبوتران منزلت را از بام آنها می پراکنند. انتقال مرجعیت و منزلت از جایی به جای دیگر، راهی برای مقاومت در مقابل شبکه ناگشودنی ثروت و قدرت می شود. انتقال منزلت از جایی به جای دیگر، یک نشانه خواست مردم برای تغییر است. در ایران پیش از انقلاب، کبوتران منزلت به تدریج از بام صاحبان ثروت و قدرت برخاست و بر بام ون، متولیان امور دینی و روشنفکران نشست. پیوند دین با سیاست، به تدریج سبب شد کبوتران منزلت راه تازه ای در پیش گیرند. پیشترها بام ون، اساتید ، و روشنفکران پر از کبوتران منزلت بود. به نظر می رسد کبوتران به تدریج برخاسته باشند. به بام آنها نظر کنید، خیلی خلوت تر از گذشته است. مردم دست به کار پراندن کبوتران منزلت اند. جامعه ای که کبوتران منزلت در آن سرگشته باشند، مردم احساس بی پناهی می کنند. جامعه و حیات اخلاقی مردم نیازمند گروه های مرجع اقتدار بخش و مولد مرجعیت است. هنرمندان بخصوص اهل موسیقی در چنین شرایطی جایگاهی تازه پیدا کرده اند. مردم کبوتران منزلت را به سمت بام آنان هدایت می کنند. ظهور یک قطب تازه مرجعیت، درست مثل ثروت و قدرت، مولد تنازع است. هنرمندی که صاحب منزلت شده، هدف حمله قرار می گیرد. بزرگان و پیش وت ها، ممکن است تاب برتری یکی بر خود را نداشته باشند. به نظرم حمله اکبر گلپایگانی به محمد رضا شجریان یک نشانه از همین رویداد است. پیش از او، هنرمند بزرگ مرحوم محمد رضا لطفی به بزرگ آواز ایران مرتب حمله می برد. در این میان، سخن مشهد مبنی بر اینکه او یک استعداد از دست رفته است البته شنیدنی بود. آنهم در حالی که هنوز از بستر یک بیماری دشوار برنخاسته است. ماجرا به عرصه موسیقی هم محدود نیست، حمله جناب جمشید مشایخی پیش وت تئاتر و سینما به عزت الله انتظامی هنرمند بزرگ و والای این سرزمین از همین سنخ بود. هنر دیگر صرفاً عرصه تولید لذت نیست، صرفاً مولد ستاره و جمع هواداران و طرفداران نیست. هنر به کانونی از تولید مرجعیت تازه تبدیل می شود. خوب است هنرمندان در چنین شرایطی نقش خود را دریابند. جامعه ای به هنر رو آورده است. جامعه ای که ارزش های دینی اش به تاراج مراجع قدرت رفته، و مواریث معنوی اش به کالای ب ثروت و قدرت تبدیل شده است. روشنفکرانش اگر در بازار ثروت و قدرت سهام نداشته باشند، در وادی سرگشتگی دچارند. در چنین شرایطی مردم از زیبایی و جذبه هنر، امکانی برای استعلای معنوی می جویند. @javadkashi
برای انهدام یک تمدن ۳ چیز لازم است: خانواده نظام آموزشی الگوها برای اولی منزلت زن را باید ش ت، دومی منزلت معلم، سومی منزلت بزرگان و اسطوره ها... جبران خلیل جبران جبران
..
سخنان محمد بن سلمان ، ولیعهد جدید عربستان درباره ایران و زمان عج و پاسخ جالب سید حسن نصرالله:
چندی پیش محمدبن سلمان اعتقاد ایرانیان به زمان را بهانه ای برای تسخیر جهان خوانده بود. او گفت "ایرانی ها معتقدند (حضرت) مهدی (عج) خواهد آمد و باید زمینه را برای آمدن او آماده کنند و باید کنترل کل جهان را در دست بگیرند."
این سخنان نشان از ترس جلادان مکه از احتمال وقوع امر قریب الوقوع است و جالب است که سید حسن نصرالله فرآیند زمینه سازی برای ظهور را از کشورگشایی به فتح مکه تعبیر میکند و داغ دلشان را بیشتر میکند.
سیدحسن نصر الله در پاسخ گفت: محمد بن سلمان بداند که ظهور مهدی(ع) از مکه قطعی ا ست.
سید حسن نصرالله نگفت شیعیان برای زمینه سازی نیاز به جهانگشایی دارند و نگفت عج از کربلا یا نجف یا مشهد ظهور میکند بلکه به درستی دست روی مکه گذاشت . یعنی قطعا از داخل خاک عربستان ظهور خواهد کرد.
الا ان نصرالله قریب
خارجه اسبق در یادداشت اخیر خود در خصوص وضعیت خاورمیانه، مدعی شد که در دوران پسا جهان شاهد ظهور یک امپراطوری ایرانی در خاورمیانه خواهد بود.
مشاور عالی فرمانده کل گفت: ساختار، آمادگی و اقتدار نظامی و وضعیت تجهیزات کنونی ما به گونه ای است که اربابان نتانیاهو را هم نسبت به اقتدار ایران مطمئن کرده است.
محمدهاشم اکبریانی - عضو شورای سردبیری: اقتدار معانی مختلفی دارد. از حکومت های تمرکزگرا و استبدادی گرفته تا تابع بودن اقتصاد و سیاست از قوانینی که ت مصوب می کند، همگی در قالب همین اقتدار می گنجند.
محمدهاشم اکبریانی - عضو شورای سردبیری: اقتدار معانی مختلفی دارد. از حکومت های تمرکزگرا و استبدادی گرفته تا تابع بودن اقتصاد و سیاست از قوانینی که ت مصوب می کند، همگی در قالب همین اقتدار می گنجند.
سرکار خانم نیکی نوشته بودند: سه سوال از فص ادریسی داشتم: ۱- تفاوت و ویژگی معنایی علو مکانت و علو مکان چیست؟ و آیا یکی بر دیگری برتری دارد؟ ۲ - لطفا توضیح روشنتری در مورد عبارتِ "عمل مکان را و علم ، مکانت را می طلبد." بفرمایید ، خصوصا در مورد علم که آیا منظور علم بطورکلی هر گونه علمی را شامل میشود و یا منظور علم خاص معنوی است یا هر دو؟ ۳ - منظور از تبعیت در جمله : از شگفت انگیزترین امور این است که انسان کامل برترین موجودات است، و علو - خواه به مکان ، و خواه به مکانت که همان منزلت باشد - جز به( تبعیت ) ، به او نسبت داده نشده است ، . . . پاسخ: 1- مقصود از مکان در اینجا هر آن چیزی است که وجود مادی و جسمانی دارد. از این رو، مکان در اینجا هم شامل مکان در معنای عرفی آن می شود و هم شامل جسم انسان و ... می شود. مقصود از مکانت همان مقام و منزلت یا به بیان دیگر همان مرتبه است. محی الدن می فرماید : علو و برتری یا از نظر مکانی است یا از نظر مقام و منزلت. مثلا انسانی ممکن است از نظر جثه بزرگ باشد و بازوهای قوی داشته باشد و دیگری جثه کوچک و بازوهای کوچک تری داشته باشد اما از سوی دیگر احتمال دارد ی که جثه کوچک تری دارد از نظر مقام علمی یا معنویت یا هنرمندی و خلاقیت برتر باشد. پس مکانت مربوط به امور معنوی (غیر مادی) همچون علم و جهل و شجاعت و ترس و فروتنی و تکبر و ... است و مکان همان جسم و امور جسمانی است. مکان و مکانت دو جنبه مختلف اند ؛ اما مکانت به طور مستقل وجود ندارد ، و همواره مکانت در مکان (ماده و امور مادی) به ظهور می رسد. پس مکانت در مکان به ظهور می رسد. 2- درمورد سوال دوم نیز مقصود این است که عمل ما با جسم به ظهور می رسد و عمل نیازمند جسم است و اینکه علم مکانت را می طلبد به این معناست که علم از جمله امور معنوی است و امور معنوی دارای مکانت و رتبه های مختلفی است. این شامل هر علمی می شود. پس افرادی که مثلا علم فیزیک را می دانند دارای مراتب مختلفی اند. برخی دانا هستند و برخی داناتر. 3- یعنی با اینکه انسان کامل در جهان انسانی ما افضل است اما علو و برتری او ذاتی نیست و علو و برتری او به تبعیت از مکان و مکانت است و خلاصه اینکه : علو او مربوط به مکان و مکانت (منزلت) اوست.
سرکار خانم نیکی نوشته بودند:سه سوال از فص ادریسی داشتم:۱- تفاوت و ویژگی معنایی علو مکانت و علو مکان چیست؟ و آیا یکی بر دیگری برتری دارد؟۲ - لطفا توضیح روشنتری در مورد عبارتِ "عمل مکان را و علم ، مکانت را می طلبد." بفرمایید ، خصوصا در مورد علم که آیا منظور علم بطورکلی هر گونه علمی را شامل میشود و یا منظور علم خاص معنوی است یا هر دو؟۳ - منظور از تبعیت در جمله : از شگفت انگیزترین امور این است که انسان کامل برترین موجودات است، و علو - خواه به مکان ، و خواه به مکانت که همان منزلت باشد - جز به( تبعیت ) ، به او نسبت داده نشده است ، . . .پاسخ:1- مقصود از مکان در اینجا هر آن چیزی است که وجود مادی و جسمانی دارد. از این رو، مکان در اینجا هم شامل مکان در معنای عرفی آن می شود و هم شامل جسم انسان و ... می شود.مقصود از مکانت همان مقام و منزلت یا به بیان دیگر همان مرتبه است. محی الدن می فرماید : علو و برتری یا از نظر مکانی است یا از نظر مقام و منزلت. مثلا انسانی ممکن است از نظر جثه بزرگ باشد و بازوهای قوی داشته باشد و دیگری جثه کوچک و بازوهای کوچک تری داشته باشد اما از سوی دیگر احتمال دارد ی که جثه کوچک تری دارد از نظر مقام علمی یا معنویت یا هنرمندی و خلاقیت برتر باشد.پس مکانت مربوط به امور معنوی (غیر مادی) همچون علم و جهل و شجاعت و ترس و فروتنی و تکبر و ... است و مکان همان جسم و امور جسمانی است.مکان و مکانت دو جنبه مختلف اند ؛ اما مکانت به طور مستقل وجود ندارد ، و همواره مکانت در مکان (ماده و امور مادی) به ظهور می رسد. پس مکانت در مکان به ظهور می رسد.2- درمورد سوال دوم نیز مقصود این است که عمل ما با جسم به ظهور می رسد و عمل نیازمند جسم است و اینکه علم مکانت را می طلبد به این معناست که علم از جمله امور معنوی است و امور معنوی دارای مکانت و رتبه های مختلفی است. این شامل هر علمی می شود. پس افرادی که مثلا علم فیزیک را می دانند دارای مراتب مختلفی اند. برخی دانا هستند و برخی داناتر.3- یعنی با اینکه انسان کامل در جهان انسانی ما افضل است اما علو و برتری او ذاتی نیست و علو و برتری او به تبعیت از مکان و مکانت است و خلاصه اینکه : علو او مربوط به مکان و مکانت (منزلت) اوست.
مجید مجیدی: شاهد های بسیار نازلی هستیم که نسبتی با سطح فکر مردم ندارندمجید مجیدی که جدیدش دو هفته ای است قعر نشین ج فروش های روی است، گفته هایی که امروز ساخته می شوند در شان مردم ایران نیست و دوران طلایی سینمای ایران در دهه هفتاد هرگز تکرار نشده است. ادامه مطلب...
مجید مجیدی: شاهد های بسیار نازلی هستیم که نسبتی با سطح فکر مردم ندارندمجید مجیدی که جدیدش دو هفته ای است قعر نشین ج فروش های روی است، گفته هایی که امروز ساخته می شوند در شان مردم ایران نیست و دوران طلایی سینمای ایران در دهه هفتاد هرگز تکرار نشده است. ادامه مطلب...
همه نیروهای مسلح برای دفاع از استقلال کشور یکپارچه و آماده اند/کشورهای بزرگ با تجارت سلاح و بردن ذخایر ملت ها؛ منطقه را پر باروت نکنند/اقتدار را توام با تنش ز ادامه می دهیم/ کشورهای منطقه بدانند؛ اقتدار عاریه ای برای هیچ کشوری عزت نمی آفریند/ برای قدرت دفاعی توجهی به نظر دیگران نداریم/ رویکرد ایران در منطقه، همسایگی خوب است/ همسایگان بدانند؛ سلاح ما علیه آنها نیست ادامه مطلب...
فرمانده سجاد (ع) هرمزگان گفت: برای اقتدار و سرافرازی ایران باید را شناخته و راهشان را ادامه دهیم.
برای این عده پول و دارایی ملاک شأن و منزلت است. به خصوص در جامعه ای که ثروت یکی از مهم ترین ملاک های ارزش گذاری اجتماعی افراد محسوب شود. این سخن به این معناست که پول بیشتر برای فرد مساوی با منزلت و احترام بیشتر است؛ بنابراین ی که دچار این مشکل روان شناختی است پول ج برایش به معنای از دست رفتن احترام و ارزشمندی است.
نمایش اقتدار موشکی ملت ایران ربطی به نداردنمایش اقتدار موشکی ملت ایران ربطی به نداردنمایش اقتدار موشکی ملت ایران ربطی به ندارد سرلشکر پاسدار محمد باقری فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم فارغ حصیلی دانشجویان علوم انتظامی امین، اظهار داشت: ورود و کار در نیروی انتظامی اگر با نیت خالص و برای خدمت به کشور و ملت عزیز باشد عبادتی مهم و افتخاری بی بدیل است.عضو شورای امنیت ملی با اشاره به توانمندی های ملت ایران و اقتدار نیروهای مسلح، گفت: نیروهای مسلح به عنوان سربازان فرماندهی معظم کل قوا و خدمتگذاران ملت شریف ایران اقتدار و توانایی خود را در دفاع از میهن ی، امنیت و منافع ملی به خوبی مدیریت کرده و آن را ارتقا می دهد. سرلشکر باقری با تأکید بر اینکه ما تنها بخشی از توان و اقتدار دفاعی خود را به رخ دشمن می کشیم، اظهار داشت: اصلا خوب نیست مقام مسئولی نمایش اقتدار ملت در قدرت موشکی را که به برکت خون شهیدان حاصل شده و عامل بازدارندگی در برابر تهدیدات است را به مسئله کوچکی چون ربط دهد.
پاو وینت درس هشتم اقتدار دفاعی آمادگی دفاعی پایه دهمپاو وینت درس هشتم آمادگی دفاعی پایه دهم تمامی رشته ها پاو وینت درس هشتم اقتدار دفاعی آمادگی دفاعی پایه دهم پاو وینت درس 8 اقتدار دفاعی آمادگی دفاعی پایه دهم پاو وینت درس هشتم آمادگی دفاعی پایه دهم پاو وینت درس8 آمادگی دفاعی پایه دهم اقتدار دفاعی اقتدار یعنی قدرت به رسمیت شناخته شده. با ارزش ترین نوع اقتدار، اقتدار در حوزه فرهنگ است. درس هشتم اقتدار دفاعی اقتدار چیست؟ در فرهنگ نام ...
دریافت فایل
تنهاترین غریب کجایی ظهور کن ای بهترین حبیب کجایی ظهور کن آقا بیا دوباره حوالی قتلگاه پیچیده بوی سیب کجایی ظهور کن بر ی حسین نشسته هنوز هم این شمر نانجیب کجایی ظهور کن داری شبیه فاطمه ها گریه می کنی بر گونه تریب ... کجایی ظهور کن بر روی دست باد سوار است روی نی زلفی که شد خضیب کجایی ظهور کن با جامه های به بازار می رود این عترت غریب کجایی ظهور کن این خاک، کربلاست و هر روز جاری است این قصّه ی عجیب کجایی ظهور کن ... وحید محمدی
تنهاترین غریب کجایی ظهور کن ای بهترین حبیب کجایی ظهور کن آقا بیا دوباره حوالی قتلگاه پیچیده بوی سیب کجایی ظهور کن بر ی حسین نشسته هنوز هم این شمر نانجیب کجایی ظهور کن داری شبیه فاطمه ها گریه می کنی بر گونه تریب ... کجایی ظهور کن بر روی دست باد سوار است روی نی زلفی که شد خضیب کجایی ظهور کن با جامه های به بازار می رود این عترت غریب کجایی ظهور کن این خاک، کربلاست و هر روز جاری است این قصّه ی عجیب کجایی ظهور کن ... وحید محمدی
علیرضا قائمی نیا گفت: ویژگی هایی در کشور ما وجود دارد که باعث شده امروزه شاهد ظهور انسان مجازی باشیم، انسانی که دین و مفاهیم اجتماعی و زمان و مکان باید به شکل دیگری برای او تعریف شود.