خداوند شکر پذیر داناست

« لن تَنَالُواْ الْبِرَّ حَتَّى تُنفِقُواْ مِمَّا تُحِبُّونَ وَمَا تُنفِقُواْ مِن شَیْءٍ فَإِنَّ اللّهَ بِهِ عَلِیمٌ » هرگز به نیکى کامل دست نی د مگر آنکه از آنچه دوست دارید انفاق کنید، و خداوند به تمام آنچه انفاق میکنید داناست.
مورچه چگونه روزی خود را به دست می¬آورد؟ خداوند برنامه¬ها و تجهیزاتی را در مغز مورچه تعبیه کرده که با استفاده از آن بیش از 20برابر وزن خود، ....
خداوند برنامه­ها و تجهیزاتی را در مغز مورچه تعبیه کرده که با استفاده از آن بیش از 20برابر وزن خود، بار حمل کند. مورچه می­تواند این مقدار بار را تا فاصله دوری حمل کرده و آن را برای قوت زمستانش ذخیره کند. همه این برنامه­ها را خداوند در مغز مورچه­ای قرار داده که قابل رؤیت نیست و هم­زمان با به وجود آمدن مورچه، این برنامه­های ضروری نیز برای ادامه زندگی­اش، وجود دارد. چه ی این فناوری­ها را در اختیار مورچه قرار داده است؟ خداوند می­فرماید: چه بسا جنبنده ای که قدرت حمل روزی خود را ندارد، خداوند او و شما را روزی می دهد؛ و او شنوا و داناست. [العنکبوت: 60]. --------------------- به قلم: عبد الدائم الکحیل www.kaheel7.com/fa

پاو وینت-(اسلاید)-خدا-و-معاد-در-
پاو وینت (اسلاید) خدا و معاد در
فرمت فایل ی: .pptx
فرمت فایل اصلی: .pptx
تعداد صفحات: 28
حجم فایل: 457 کیلوبایت
قیمت: 5000 تومان

توضیحات:
پاو وینت ارائه کلاسی با موضوع خدا و معاد در ، در حجم 12 اسلاید، همراه با توضیحات.


بخشی از متن:


- خدا در




" هُوَ الأَوَّلُ وَالأَخِرُ وَالظَّاهِرُ وَالْباطِنُ وَهُوَ بِکُلِّ شَىْ‏ءٍ عَلِیم "





اوست ازلی و ابدى، (دلایل وجود او) ظاهر وروشن، (کنه حقیقت او) پنهان، او به تمام چیزها داناست).
خداوند ازلی است: (هُوَ الأَوَّلُ)
خداوند ابدی است: (هُوَ الأَخِرُ)
دلایل وجود او روشن است: (هُوَ الظَّاهِرُ)
ذات او بر هیچ معلوم نیست: (هُوَ الْباطِنُ)
به همه چیز داناست: (وَهُوَ بِکُلِّ شَىْ‏ءٍ عَلِیم)

-معاد در

در قرآن مجید هیچ مسئله ای بعد از توحید به اهمیت مسئله ی معاد نیست . ابتدا کلمه «معاد» را از نظر لغت معنی می کنیم ؛ عده ای گفته اند : معاد مصدر است و به معنای بازگشتن . برخی گفته اند : معاد در اصل ، مَعوَد بوده است ، یعنی محل عود و بازگشتن و آن همان صحنه ی قیامت و م است و اگر هم به معنی مصدر بگیریم می تواند به معنای بازگشتن و عودت روح انسان به بدنش باشد . بعضی گفته اند معاد یعنی بازگشت انسان به جای اصلی خود ، جای اصلی او خداست که همه به سوی او باز می گردند .
حدود 1200 آیه درباره ی معاد در مجموع قرآن مجید که قریب یک سوم آیات قرآن را تشکیل می دهد ، آمده است ...


 فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.


بهترین ذکر رادر رمضان همیشه کنیم؟ ماه رمضان آنچنان دارای فضیلت می باشد.که خداوند برای نفس کشیدن یک انسان مومن، ثواب قرار می دهد. … ذٰلِکَ فَضْلُ اَللّٰهِ یُؤْتِیهِ مَنْ یَشٰاءُ وَ اَللّٰهُ وٰاسِعٌ عَلِیمٌ المائدة، 54 این، فضل خداست که به هر بخواهد (و شایسته ببیند) می دهد؛ و (فضل) خدا وسیع، و خداوند داناست. اگر ما بخواهیم از فرصت رمضان استفاده بیشتری کنیم.خوب است زبان خود را در ح های مختلف به ذکر خداوند مشغول سازیم. یکی از بهترین و پر ثواب ترین ذکر ها و دعاهایی که بلد هستیم و می توانیم خیلی زیاد تکرار کنیم صلوات بر می باشد.(اللهم صل علی محمد وآل محمد)رسول خدا فرمودند: و هر در ماه رمضان بر من زیاد صلوات بفرستد ، خداوند در روزى که وزنه اعمال ، سبک مى شود ، وزنه اعمال خوب او را بیفزاید.(خطبه شعبانیه) .
ومَن أکثَرَ فیهِ مِنَ الصَّلاةِ عَلَیَّ ثَقَّلَ اللّه ُ میزانَهُ یَومَ تَخَفَّفُ المَوازینُ
سلام علیکم
صبح همگی پر از نور و عشق :)




" بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ فَإِنْ آمَنُوا بِمِثْلِ مَا آمَنْتُمْ بِهِ فَقَدِ اهْتَدَوْا ۖ وَ إِنْ تَوَلَّوْا فَإِنَّمَا هُمْ فِی شِقَاقٍ ۖ فَسَیَکْفِیکَهُمُ اللَّهُ ۚ وَ هُوَ السَّمِیعُ الْعَلِیمُ (137) "

" (تنها راه نجات و هدایت، پذیرش قرآن است) و اگر یهودیان و یان به قرآن ایمان آورند مسلما هدایت می یابند ولی اگر روی برگردانند جز این نیست که سرِ ستیز و ناسازگاری دارند (ولی آنها از ایمان آوردن به قرآن رویگردان شدند و با احکام و آیات قرآن مخالفت د و نهایتا از قرآن و جدا شدند) بزودی خداوند شر توطئه های آنها را از شما دفع خواهد کرد (زیرا خداوند از مومنان دفاع می کند) و او شنوا و داناست. (137) "









--------------
قسمتی از تفسیر این آیه در تفسیر نور:
+ اگر اهل کتاب، یهود و نصارى، به جاى سرسختى و خودمحورى و تکیه بر مسائل نژادى و قبیله اى، همانند شما مسلمانان به تمام انبیا و کتب آسمانى ایمان بیاورند و تعصّبات نابجا را کنار بگذارند، حتماً هدایت مى یابند. + شما مسلمانان به راه خود دلگرم باشید و از تحقیرها و توطئه هاى آنان نترسید. چون خداوند شر آنان را از شما دفع و شما را در برابر آنان حمایت و کفایت مى کند، زیرا که او شنواى داناست. + مسلمانان، الگوى هدایت یافتگان واقعى هستند. «بِمِثْلِ ما آمَنْتُمْ» زیرا به تمام انبیا و کتاب هاى آسمانى، ایمان و اعتقاد دارند. + خداوند متعال، حمایت و کفایت خود را از مسلمانان اعلام نموده است.«فَسَیَکْفِیکَهُمُ اللَّهُ» + ایمان نیاوردن یهود و نصارى از روى عناد، لجاجت و ستیزه جویى است، نه منطق و استدلال. «وَ إِنْ تَوَلَّوْا فَإِنَّما هُمْ فِی شِقاقٍ»
شوینده شیشه پاک کن ماشین تمام شده بود، لنگ و پارچه ای هم نداشتم و شیشه ماشین هم کثیف !در این فکر بودم چگونه می توان رانندگی کرد که باران آمد! برف پاک کن ها را زدم ...
#باران_تابستان إِنَّ اللَّهَ عالِمُ غَیْبِ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ إِنَّهُ عَلِیمٌ بِذاتِ الصُّدُورِ «38» همانا خداوند به غیب آسمان ها و زمین آگاه است، بدون شک او به راز دل ها داناست. آیه 38 سوره فاطر
شوینده شیشه پاک کن ماشین تمام شده بود، لنگ و پارچه ای هم نداشتم و شیشه ماشین هم کثیف !در این فکر بودم چگونه می توان رانندگی کرد که باران آمد! برف پاک کن ها را زدم ...
#باران_تابستان إِنَّ اللَّهَ عالِمُ غَیْبِ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ إِنَّهُ عَلِیمٌ بِذاتِ الصُّدُورِ «38» همانا خداوند به غیب آسمان ها و زمین آگاه است، بدون شک او به راز دل ها داناست. آیه 38 سوره فاطر
به نام خداوند بخشنده مهربان

کزو ماندگار، این زمین و زمان






که با نام او راست گشت آسمان

که با عشق او شد جهان، بی کران






به نام جهان بخش پاک آفرین

به راهش بود، مردم راستین




به نام خداوند لوح و قلم
حقیقت نگار وجود و عدم



خ که داننده رازهاست
نخستین سرآغاز آغاز هاست




به نام خدا، هر چه داریم از او

خداوند احمد خدای سبو




خدای قلم های حیدر ستا

خداوند سیف و خدای شتا




به نام خداوند بود و نبود

خداوند یاسی به رنگ کبود





خداوند عدل و خداوند داد



خداوند زیبای رنگین کمان











به نام خداوند جان و د کزین برتر شه بر نگذرد
خداوند نام و خداوند جای خداوند روزی ده رهنمای
خداوند کیهان و گردون سپهر فروزندۀ ماه و ناهید ومهر ادامه مطلب
«خداوند» که نیست خ مگر آن زنده پاینده ، خواب سبک و سنگین درنگیردش، آنچه در آسمانها و زمین است از آن اوست ، کیست آنکه نزد او شفاعتی کند؟ مگر به اذن او ، می داند ، آنچه در پیش روی و پشت سر دارند، و به چیزی از علم او احاطه نیابند، مگر بر آنچه بخواهد، کرسی فرمانروایی اش آسمانها و زمین را فراگرفته، و نگهداشت آنها بر او آسان است، و اوست والای عظیم (255) در دین اکراه نیست، راه فرا رفتن از فرو رفتن به روشنی بیان شده است، و هر به طاغوت کافر و به خدای یگانه مؤمن شود پس به «آویز پیوسته» ای درآویخته، که ناگسستنی است، و خداوند شنوای داناست (256) خدا س رست انی است که ایمان آوردند، بیرون کشنده آنها از تاریکی ها به نور، و انی که کافر شدند، س رستانشان طاغوتند، بیرون کشنده آنها از نورند به تاریکی ها، اینان ه نان آتش اند که در آن جاودانند (257)

سلام علیکم
صبح همگی پر از رنگ و زیبایی :)




" بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ وَ لِلَّهِ الْمَشْرِقُ وَ الْمَغْرِبُ ۚ فَأَیْنَمَا تُوَلُّوا فَثَمَّ وَجْهُ اللَّهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ وَاسِعٌ عَلِیمٌ (115) "

" (یهودیان اعتراض می د که چرا قبله مسلمانان از نقطه ای به نقطه دیگر تغییر یافت، قرآن کریم نیز در رد این اعتراض می فرماید: نه تنها) غرب و شرق عالم مال خداست (بلکه همه نقاط جهان در اختیار خداوند است پس او به هر قبله ای که بخواهد باید شما عبادت کنید) و به هر طرف رو کنید خداوند همانجاست زیرا خداوند محیط به همه جهان و داناست. (115) "








--------------
قسمتی از تفسیر این آیه در تفسیر نور:
+ اگر کعبه نیز به عنوان قبله قرار داده شده است، براى تجلّى وحدت مسلمانان و تجدید خاطرات ایثارگرى و شرک ستیزى ابراهیم (علیه السلام) است و بدین سبب داراى قداست و احترام مى باشد. + جهت قبله به شرق یا غرب باشد، موضوعى تربیتى و سیاسى است، اصل و مقصود، یاد خدا و ارتباط با او مى باشد.
+ هرکارى که به فرمان خداوند بوده و رنگ الهى داشته باشد، وجه اللَّه و عبادت است. «فَأَیْنَما تُوَلُّوا فَثَمَّ وَجْهُ اللَّهِ» + خداوند در همه جا حاضر و بر هر چیز ناظر است. «إِنَّ اللَّهَ واسِعٌ عَلِیمٌ»
مشرق و مغرب هر دو ملک خداست، پس به هر طرف روی کنید به سوی خدا روی آورده اید، که خدا (به همه جا) محیط و (به هر چیز) داناست. (سوره بقره_ایه۱۱۵)

جملات زیبا درباره خداوند,اس ام اس در مورد خداوند,راز و نیاز با خداوند جملات و متن های زیبا در مورد خداوند خداوند، مدام در عشقی جاری و بی منتها، خود را بر تو می ریزد و تو را غرقِ لطفِ خویش می سازد. ادامه مطلب

http://uupload.ir/files/ubut_%d8%a8%db%8c_%d9%87%d9%85%d8%b3%d8%b1%d8%a7%d9%86.png بی ،همسران خود وغلامان وکنیزان درستکارتان را ، همسر دهید اگر تنگدستند خداوند آنان را از فضل خویش بی نیاز خواهد کرد. وخداوند گشایشگر داناست. سوره نور آیه 32 نسیم وحی اَللّهُــمَّ عَجـِّـل لِوَلیِّــکَ الفَــــرَج
چهار عنصر عشقمادر بزرگم رسماً عاشق پدر بزرگم بود.
یک روز به او گفتم: حیف این همه احساست، پدر بزرگ من مگر چه دارد که تو از او زاده نزد فرزندان و نوه و نبیره هایت درست کرده ای؟!!!
مادر بزرگ اخم دلپذیری به من کرد و گفت:
دلسوز نیست که هست، حواسش به قرص و دواهای من نیست که هست، از جوانی ام تا کنون نه در مطبخ ماچم کرد، نه هرگز کنار مردم خوارم کرد. پدر بزرگ تو داناست! نمی فهمی دختر، داناست. او مرا می فهمد. رگ خواب مرا می داند. خلق و خوی مرا می داند.
من ماتم برده بود!!
سه روز بود که کتاب هنر عشق ورزیدن "اریک فروم" را می خواندم و یک بخشش را نمی فهمیدم!!!
"چهار عنصر عشق: «دلسوزی»، «احساس مسئولیت»، «احترام» و «دانایی» است!!!
مادر بزرگ بی سواد من حرف های" اریک فروم" را برایم چه شیرین تحلیل و بررسی کرده بود.
به همین سادگی!!!منبع : حکایت حکیمانه
خداوند مرد را آفرید، مرد تشنه بود،خداوند آب را آفرید. مرد گرسنه بود خداوند نان آفرید. مرد سردش بود خداوند آتش آفرید. بعد خداوند دید مرد خیلی داره بهش خوش میگذره




زن را آفرید!!!
—---------- نـونـ خــشــکـــی
خداوند مرد را آفرید، مرد تشنه بود،خداوند آب را آفرید. مرد گرسنه بود خداوند نان آفرید. مرد سردش بود خداوند آتش آفرید. بعد خداوند دید مرد خیلی داره بهش خوش میگذره




زن را آفرید!!!
—---------- نـونـ خــشــکـــی
به نام خداوند جان و د ژیان بابام آبرو می برد
به نام خداوند جان و د که عقل از سرت همچو بنزین پرد
به نام خداوند جان و د عروسم الهی که ور بپرد

به نام خداوند جان و د به حکم مامانم بابا می د
بنام خداوند دانش نواز / خداوند درمانگر چاره ساز
خداوند طب و خداوند رای / خداوند جان و خدای شفای
خدای شفا بخش ، خداوند جانبخش/ خداوند حکیم روانبخش
شفا او ببخشد به دستان ما / ولیکن به دیده است دستان ما
خدایا ببخشای دانش طبیب / که تا چاره سازد درد حبیب
شاعر: سجاد نوروزی "طبیب حبیب"
در آیه 53 سوره انفال می خوانیم «ذلک بأنّ الله لَم یَکُ مُغَیِّراً ن ًً علی قومٍ حتّی یُغَیِّروُا ما بِأنفُسِهِم وَ أنَّ الله سمیعٌ علیمٌ»
این، بخاطر آن است که خداوند، هیچ نعمتی را که به گروهی داده ،تغییر نمی دهد؛جز آنکه آنها خودشان را تغییر دهند؛و خداوند،شنوا و داناست.

از باقر(ع) نقل شده است :«خداوند به طور قطع حکم کرده است که نعمتی را -که بربنده اش ارزانی داشته- نگیرد، مگر اینکه از آن بنده گناهی سربزند و به خاطر آن گناه، مستحق نقمت و گرفتای گردد.»
همچنین در روایتی از صادق می خوانیم «خداوند ی از انش را به سوی قومی برانگیخت و به او وحی کرد که به قومت بگو:این مطلب بدون استثناست که اهل هر آبادی و هرمردمی که به خاطر اطاعت من در خوشی و می هستند ، اگر از آنچه من می پسندم، برگردند، من نیز آنها را از حالی که دوست دارند ، به حالی که دوست ندارند، برمی گردانم و اهل هر آبادی و هرخانواده ای که به خاطر سرکشی از فرامین من گرفتار هستند،اگر از آنچه من نمی پسندم، به آنچه می پسندم، برگردند، من نیز آنها را ازحالی که نمی پسندند، به حالی که دوست دارند، برمی گردانم.»
از این آیه استفاده می شود که بین تحولات نفسانی انسان و حوادث روز ، ارتباط مستقیم برقرار است؛ به طوری که انسان ها با تغییر اوضاع و احوال درونی خود ، سببب تحول حوادث بیرونی می شوند.
تفسیر موضوعی ،ج12،ص193.
در آیه 53 سوره انفال می خوانیم «ذلک بأنّ الله لَم یَکُ مُغَیِّراً ن ًً علی قومٍ حتّی یُغَیِّروُا ما بِأنفُسِهِم وَ أنَّ الله سمیعٌ علیمٌ»
این، بخاطر آن است که خداوند، هیچ نعمتی را که به گروهی داده ،تغییر نمی دهد؛جز آنکه آنها خودشان را تغییر دهند؛و خداوند،شنوا و داناست.

از باقر(ع) نقل شده است :«خداوند به طور قطع حکم کرده است که نعمتی را -که بربنده اش ارزانی داشته- نگیرد، مگر اینکه از آن بنده گناهی سربزند و به خاطر آن گناه، مستحق نقمت و گرفتای گردد.»
همچنین در روایتی از صادق می خوانیم «خداوند ی از انش را به سوی قومی برانگیخت و به او وحی کرد که به قومت بگو:این مطلب بدون استثناست که اهل هر آبادی و هرمردمی که به خاطر اطاعت من در خوشی و می هستند ، اگر از آنچه من می پسندم، برگردند، من نیز آنها را از حالی که دوست دارند ، به حالی که دوست ندارند، برمی گردانم و اهل هر آبادی و هرخانواده ای که به خاطر سرکشی از فرامین من گرفتار هستند،اگر از آنچه من نمی پسندم، به آنچه می پسندم، برگردند، من نیز آنها را ازحالی که نمی پسندند، به حالی که دوست دارند، برمی گردانم.»
از این آیه استفاده می شود که بین تحولات نفسانی انسان و حوادث روز ، ارتباط مستقیم برقرار است؛ به طوری که انسان ها با تغییر اوضاع و احوال درونی خود ، سببب تحول حوادث بیرونی می شوند.
تفسیر موضوعی ،ج12،ص193.
نور 27 و 28 «ای مؤمنان به خانه هایی جز خانه های خودتان وارد نشوید، مگر آنکه آشنایی دهید و اجازه گیرید و بر اهل آنها سلام کنید. این به خیر شماست، باشد که پند پذیرید. پس اگر ی را در آنها نیافتید، وارد آنها نشوید، تا آنکه به شما اجازه داده شود؛ و اگر به شما گفته شد برگردید، برگردید که آن برای شما پاکیزه تر است و خداوند به آنچه می کنید داناست.» (نور: 27 ــ 28) یادداشت ها: ـ قرآن. ترجمه بهاء الدین مشاهی (1386). تهران: انتشارات دوستان.

سیماى حضرت مهدى (علیه السلام) در آیه ی 54 سوره مائده «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا مَنْ یَرْتَدَّ مِنْکُمْ عَنْ دِینِهِ فَسَوْفَ یَأْتِی اللَّهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَ یُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْکافِرِینَ.‏ » (اى انى که ایمان آورده‏اید، هر از شما از دین خود برگردد (زیانى به خدا نمى‏زند) خداوند به زودى گروهى را خواهد آورد که آنها را دوست دارد و آنها نیز او را دوست دارند، در برابر مؤمنان رام و خاضعند و در برابر کافران مقتدر و پیروز، در راه خدا جهاد مى‏کنند و از سرزنش هیچ ملامتگرى نمى‏هراسند. این (ایمان و محبت و شهامت) فضل خداوند است که به هر بخواهد مى‏دهد و خداوند (از نظر وجود و توان و رحمت) گسترده است و داناست.) و قال علیّ بن إبراهیم: فَسَوْفَ یَأْتِی اللَّهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَ یُحِبُّونَهُ‏ الآیة، قال: نزلت فی القائم و أصحابه، یجاهدون فی سبیل اللّه، و لا یخافون لومة لائم. علی بن ابراهیم فرمود: آیه فَسَوْفَ یَأْتِی اللَّهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَ یُحِبُّونَهُ‏، در مورد حضرت قائم عج و اصحابش نازل شده، در راه خدا جهاد می کنند و ترسی از سرزنش، سرزنش کنندگان ندارند. آری، چه دوستی و محبتی بالاتر از دوستی خداوند... اصحاب حضرت مهدی (عج) خداوند را به عنوان دوست خود برگزیده اند و برای جلب رضایت او ایمان آورده و در راه او مجاهدت می نمایند. پی نوشت: 1) تفسیر البرهان، ج2، ص315. 2) تفسیر نورالثقلین، ج1، ص641.

من ذهنی یا من فکری یا من تصویری، تصویری است که ما در ذهن مان از خودمان داریم. خود اصلی و خود واقعی ما یک واقعیت است مثل واقعیت خدا، مثل واقعیت زندگی و مثل واقعیت هستی. خود اصلی ما جزیی از واقعیت خداوند بزرگ و کل زندگی است. اما من ذهنی ما تنها یک تصویر از واقعیت ماست که ما اشتباهی آن تصویر را در ذهن خود با اسم و مشخصات و وابستگی هایمان نگهداری می کنیم و فکر میکنیم که ما آن تصویر دارای مشخصات هستیم. واقعیت چیزی در بیرون از ذهن ماست .واقعیت آن چیزی است که زنده است و در این لحظه وجود دارد. تا وقتی که ما پی به این اشتباه خود نبریم هیچ واقعیتی را نمی توانیم درست بشناسیم و به معرفت صحیح دست پیدا کنیم. هر چیزی را در ذهن خود تصویر می کنیم و فکر می کنیم که آن تصویریا آن فکر واقعیت همان چیز است. مثلاً وقتی می خواهیم خدا را که یک واقعیت بزرگ و لایتناهی است بشناسیم چندین صفت را از او در ذهن خود تصویر می کنیم و می گوییم خدا مجموعه این تصاویر است. به عنوان مثال توانایی خدا را در ذهن خود بصورت یک موجودی که بسیار تواناست تصویر می کنیم و دانایی خدا را بصورت یک موجودی که بسیار داناست و از پرونده اعمال همه و همه چیز با خبر است در ذهن خود تصویر می کنیم و این دو تا تصویر یا چند تا تصویر را روی هم میگذاریم و می گوییم خداوند مجموعه این تصاویر است. ذهن ما به غیر از اینصورت به صورت دیگری قادر به درک و شناخت خداوند نمی باشد.زیرا ذهن ما تصویر گر است. کار اصلی ذهن تصویر گری است لذا ما نباید سعی کنیم که خداوند را با ذهن خود بشناسیم زیرا ذهن ما قادر به شناخت غیر تصویری از خداوند نیست. ما همین که با احساس خود درک می کنیم و می فهمیم که خداوند وجود دارد کافی است و وجود او فراتر از وجود ماست و او مادر وجود همه وجود هاست برای ما کافی است. ما فقط باید به خداوند اطمینان داشته باشیم و خود را از او و برای او بدانیم. ما همه فرزندان خدا هستیم و در خانه او ن هستیم. خانه خدا همین جهان است .و بدن ما اتاقی است که خداوند در این خانه بزرگ در اختیار ما قرار داده است .احترام این میزبان بزرگ و این پدرمهربان و میزبان را نگاهداریم. حیا کنیم و شرم داشته باشیم از اینکه در خانه او و در حضور او گناه کنیم .و عشق بورزیم به این پدر بزرگ و پدر مهربان و به این صاحبخانه بیهمتا .
و الشَّمسُ تجری لمُستقرٍّ لَها ذلکَ تقدیرُ العزیزِ العَلیم.

+و خورشید به سوی قرارگاه خود روان است، و این تقدیر خدای عزیز و داناست.(38 یس) +بعد از 66 ماه، کاش خدا از من بپذیرد..
به نام خداوند جان آفرین حکیم سخن در زبان آفرین خداوند بخشنده ی دستگیر کریم خطا بخش پوزش پذیر ادامه مطلب

سبک زندگی ی/ادب نسبت به خداوند الف: عباداتت را فقط برای او قرار دهید ب : خداوند را ناظر و مراقب خود بداند ج: حیای از او در همه اوقات د: توکل بر او ذ : رعایت حدود خداوند ر : هرچه خواستی از ایشان بخواه ز : فقط از او کمک بخواهی س : عمل به کتاب (قران)او ش : حسن ظن نسبت به خداوند ادامه مطلب
وَتِلْکَ حُجَّتُنَا آتَیْنَاهَا إِبْرَاهِیمَ عَلَى قَوْمِهِ نَرْفَعُ دَرَجَاتٍ مَنْ نَشَاءُ إِنَّ رَبَّکَ حَکِیمٌ عَلِیمٌ و آن حجت ما بود که به ابراهیم در برابر قومش دادیم درجات هر را که بخواهیم فرا مى ‏بریم زیرا پروردگار تو حکیم داناست انعام ۸۳ _____________ تُولِجُ اللَّیْلَ فِی النَّهَارِ وَتُولِجُ النَّهَارَ فِی اللَّیْلِ وَتُخْرِجُ الْحَیَّ مِنَ الْمَیِّتِ وَتُخْرِجُ الْمَیِّتَ مِنَ الْحَیِّ وَتَرْزُقُ مَنْ تَشَاءُ بِغَیْرِ حِسَابٍ شب را به روز در مى ‏آورى و روز را به شب در مى ‏آورى و زنده را از مرده بیرون مى آورى و مرده را از زنده خارج مى‏ سازى و هر که را خواهى بی ‏حساب روزى مى‏ دهى آل عمران ۲۷ ________________
آیا عد خداوند با این انتخاب های بی حساب و دل به خواهی زیر سوال می رود؟!!!
image result for ‫تفسیر سوره حجرات‬‎
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ*
یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تُقَدِّمُوا بَیْنَ یَدَیِ اللَّهِ وَرَسُولِهِ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ سَمِیعٌ عَلِیمٌ*
به نام خدای بخشاینده مهربان*ای انی که ایمان آورده اید، بر خدا و، او پیشی مگیرید و از خدابترسید، زیرا خدا شنوا و داناست

پیام کلی آیه :
در آیه اول به ما می آموزد که در قول و رفتار و کردار بر خدا و رسولش جلو نیفتیم و سبقت نگیریم.
پیام ها:
1- * نهی از سبقت و پیشی گرفتن مومنان بر خدا و رسول در گفتار و کردار 2- * ایمان واقعی مست م پیروی کامل از دستورات دین و پرهیز از بدعت و خود رایی 3- *برخی مومنان عجولانه در احکام خدا و رسول دخ می د و این آیه صریحا با جمله ی"لا تقدموا "آنان را از این عمل نهی می کند 4- *برخی مسلمانان حکم به جواز احکامی می د پیش از آنکه حکم آن از طریق خدا و رسول به آنان ابلاغ و اعلام گردد. 5- *اطاعت و پیروی فرمان رسول خدا همانند فرمان خداوند واجب و لازم است 6- * وم رعایت تقوای الهی در زمینه احکام دین 7- *مخالفت با احکام دین ناسازگار با روح تقوا 8- *در آیه دو وصف از اوصاف الهی یعنی سمیع و علیم بودن خداوند آمده است 9- *دانایی و شنوایی خداوند موجب رعایت تقوا و خویشتن داری 10-* وم تسلیم روحی و درونی در برابر حکم خداوند و صلی الله علیه و آله
بسم الله الرحمن الرحیم البقرة 268 : «الشَّیْطَانُ یَعِدُکُمُ الْفَقْرَ وَ یَأْمُرُکُمْ بِالْفَحْشَاءِ وَ اللَّهُ یَعِدُکُمْ مَغْفِرَةً مِنْهُ وَ فَضْلاً وَ اللَّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ» ، شما را وعده فقر و تهیدستى مى‏دهد؛ و به ا(و زشتیها)امر مى‏کند؛ ولى خداوند وعده«آمرزش» و«فزونى» به شما مى‏دهد؛ و خداوند، قدرتش وسیع، و(به هر چیز) داناست. آل‏ عمران 175 ‏: «إِنَّمَا ذٰلِکُمُ الشَّیْطَانُ یُخَوِّفُ أَوْلِیَاءَهُ فَلاَ تَخَافُوهُمْ وَ خَافُونِ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ» این فقط است که پیروان خود را(با سخنان و شایعات بى‏ اساس،) مى‏ ترساند. از آنها نترسید! و تنها از من بترسید اگر ایمان دارید! *** همیشه انی ( و پیروان او) هستند که جامعه مؤمن را از دشمن و قدرت او می ترسانند تا خود بر مسند قدرت بمانند و این ما را به یاد واقعه مسلم بن عقیل فرستاده ویژه حسین علیه السلام به کوفه می اندازد که دشمن از عافیت طلبی و دنیا طلبی مردم استفاده کرد و فقط با تهدید از قدرت تخیلی شام همه را از اطراف مسلم پراکند و نهایتا منجر به شهادت مسلم و بعد از آن شهادت حسین علیه السلام و یاران و اصحاب با وفایش شد. فقط و فقط با تهدید توخالی
با تمام دل خود بر خداوند توکل کن و بر عقل خویش تکیه مکن. به راه های خداوند اعتماد کن که او طریقهایت را روشن خواهد کرد .خداوند را با تمام دل و جانت حرمت بدار، زیرا ثمره پارسایان درخت حیات است و خداوند پارسایی تو را همچون نور و حقانیت تو را چون آفتاب نیمروز تابان خواهد ساخت.اوست بر آینده ما مشعل امید . اوست خداوند محبت و یاوری که در سختیها فورا یافت میشود.اوست خداوند نیکو و سرور سلامتی . شه خود را به خ بده که پشتیبان توست و با اوست که جاودان خواهی زیست.چشمانت به سوی خداوند باشد که او ترا پاس میدارد."کارهای خویش را به خداوند بسپار که تدبیرهایت استوار خواهد شد . امثال ۳:۱۶"آمین


بنام خداوند ختم رسل
خداوند عرش و خداوند کل
بود منجی و هادی مسلمین
محمد فرستاده ای ذات کل

به نام خداوند جان و د ژیان بابام آبرو می برد
به نام خداوند جان و د که عقل از سرت همچو بنزین پرد
به نام خداوند جان و د عروسم الهی که ور بپرد
یکی از درخواست های مهمی که هر مؤمنی باید از محضر خداوند متعال داشته باشد این است که خداوند لحظه ای او را به حال خود وانگذارد، بلکه در تمامی احوال بر طبق خواسته های پروردگار رفتار نماید. اما آن که خداوند او را به خودش واگذاشته چه ی است؟ ادامه مطلب
یکی از درخواست های مهمی که هر مؤمنی باید از محضر خداوند متعال داشته باشد این است که خداوند لحظه ای او را به حال خود وانگذارد، بلکه در تمامی احوال بر طبق خواسته های پروردگار رفتار نماید. اما آن که خداوند او را به خودش واگذاشته چه ی است؟ ادامه مطلب
دو جلسه سخنرانی با موضوع وسواس و راه درمان آن فایل بصورت زیپ
هرگاه وسوسه ای از به تو رسید به خدا پناه ببر که او شنونده و داناست سوره اعراف آیه 200
تفویض امر به خدا به معنی واگذارى امر به خداوند و توکل بر او است. سؤال این است که آثار تفویض امر به خداوند چیست؟ و تفویض کنندۀ امر به خداوند به معنای واقعی به چه ی اطلاق می شود؟ ادامه مطلب
اینهمه پاسخ مثبت و زیبا از خداوند به منفی بافی های ما : تو گفتی«آن غیر ممکن است»، خداوند پاسخ داد : « با من همه چیز ممکن است». تو گفتی«هیچ واقعاً مرا دوست ندارد»، خداوند پاسخ داد : «من که تو را دوست دارم ». تو گفتی«من نمی توانم خود را ببخشم»، خداوند پاسخ داد : «من که بخشیده ام». تو گفتی«من بسیار خسته هستم»، خداوند پاسخ داد : «من به تو آرامش خواهم داد». تو گفتی«من توان ادامه دادن ندارم»، خداوند پاسخ داد : «به من تکیه بده ! مطمئن باش که می توانی ...». تو گفتی«من نمی توانم مشکلات را حل کنم»، خداوند پاسخ داد : « به من وک بده ، کار را به من بسپار و کاریت نباشد . روی من حساب کن !». تو گفتی«من نمی توانم آن را انجام دهم»، خداوند پاسخ داد : « من هستم . پس تو هر کاری را با من می توانی به انجام برسانی». تو گفتی«آن ارزشش را ندارد»، خداوند پاسخ داد : « حداقل ارزش تجربه با من بودن را که دارد». تو گفتی«من احساس تنهایی می کنم»، خداوند پاسخ داد : «من هرگز تو را ترک نخواهم کرد». تو گفتی«من به اندازه کافی باهوش نیستم»، خداوند پاسخ داد : « من بلدم و به تو می رسانم !!». تو گفتی«من می ترسم»، خداوند پاسخ داد : « من باشم و تو بترسی ؟!». تو گفتی«من همیشه نگران و ناامیدم»، خداوند پاسخ داد : «تمام نگرانی هایت را به دوش من بگذار». تو گفتی«من به اندازه کافی ایمان ندارم»، خداوند پاسخ داد« برای من همین که هستی را عشق است !!!!».
هنرنمایی طبیعت به دست خداوند قادر و متعال در این مطلب همراه با ع های زیبا هنرنمایی طبیعت به دست خداوند عزوجل و جمیل را مشاهده خواهید نمود. هنرنمایی طبیعت به دست خداوند قادر و متعال هنرنمایی طبیعت به دست خداوند قادر و متعال هنرنمایی طبیعت به دست خداوند قادر و متعال هنرنمایی طبیعت به دست خداوند قادر و متعال هنرنمایی طبیعت به دست خداوند قادر و متعال هنرنمایی طبیعت به دست خداوند قادر و متعال هنرنمایی طبیعت به دست خداوند قادر و متعال تصاویر زیبای طبیعت هنرنمایی طبیعت به دست خداوند قادر و متعال هنرنمایی طبیعت به دست خداوند قادر و متعال هنرنمایی طبیعت به دست خداوند قادر و متعال ع هایی از طبیعت خدادای هنرنمایی طبیعت به دست خداوند قادر و متعال هنرنمایی طبیعت به دست خداوند قادر و متعال هنرنمایی طبیعت به دست خداوند قادر و متعال هنرنمایی طبیعت به دست خداوند قادر و متعال زیبایی های حیات وحش هنرنمایی طبیعت به دست خداوند قادر و متعال هنرنمایی طبیعت به دست خداوند قادر و متعال هنرنمایی طبیعت به دست خداوند قادر و متعال هنرنمایی طبیعت به دست خداوند قادر و متعال مجموعه تصاویری از طبیعت زیبای جهان هنرنمایی طبیعت به دست خداوند قادر و متعال هنرنمایی طبیعت به دست خداوند قادر و متعال هنرنمایی طبیعت به دست خداوند قادر و متعال هنرنمایی طبیعت به دست خداوند قادر و متعال هنرنمایی طبیعت به دست خداوند قادر و متعال هنرنمایی طبیعت به دست خداوند قادر و متعال هنرنمایی طبیعت به دست خداوند قادر و متعال هنرنمایی طبیعت به دست خداوند قادر و متعال هنرنمایی طبیعت به دست خداوند قادر و متعال ع هایی از طبیعت زیبا هنرنمایی طبیعت به دست خداوند قادر و متعال هنرنمایی طبیعت به دست خداوند قادر و متعال هنرنمایی طبیعت به دست خداوند قادر و متعال هنرنمایی طبیعت به دست خداوند قادر و متعال هنرنمایی طبیعت به دست خداوند قادر و متعال هنرنمایی طبیعت به دست خداوند قادر و متعال هنرنمایی طبیعت به دست خداوند قادر و متعال هنرنمایی طبیعت به دست خداوند قادر و متعال هنرنمایی طبیعت به دست خداوند قادر و متعال هنرنمایی طبیعت به دست خداوند قادر و متعال هنرنمایی طبیعت به دست خداوند قادر و متعال هنرنمایی طبیعت به دست خداوند قادر و متعال هنرنمایی طبیعت به دست خداوند قادر و متعال هنرنمایی طبیعت به دست خداوند قادر و متعال هنرنمایی طبیعت به دست خداوند قادر و متعال
5315 : اُنس با قرآن. وَمَنْ یُسْلِمْ وَجْهَهُ إِلَى اللَّهِ وَهُوَ مُحْسِنٌ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَى وَإِلَى اللَّهِ عَاقِبَةُ الْأُمُورِ* وَمَنْ کَفَرَ فَلَا یَحْزُنْکَ کُفْرُهُ إِلَیْنَا مَرْجِعُهُمْ فَنُنَبِّئُهُمْ بِمَا عَمِلُوا إِنَّ اللَّهَ عَلِیمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ. و هر همه وجود خود را به سوی خدا کند در حالی که نیکوکار باشد بی تردید به محکم ترین دستگیره چنگ زده است؛ و سرانجام و عاقبت همه کارها فقط به سوی خداست. و هر کفر ورزد، کفرش تو را اندوهگین نسازد؛ بازگشت آنان فقط به سوی ماست، پس آنان را از آنچه انجام داده اند آگاه می کنیم؛ یقیناً خدا به نیّات و اَسرار ها داناست. (سوره ۳۱: لقمان - جزء ۲۱- آیات 22 و 23، ترجمۀ شیخ حسین انصاریان) اُنس با قرآن در کشمیر . ماه رمضان ( داد 1396) اُنس با قرآن در کشمیر (منبع ع : فرادید. اینجا)
لَّا یُحِبُّ اللَّـهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلَّا مَن ظُلِمَ ۚ وَکَانَ اللَّـهُ سَمِیعًا عَلِیمًا خدا دوست نمی دارد که ی به گفتار زشت (به عیب خلق) صدا بلند کند مگر آن که ظلمی به او رسیده باشد، همانا که خدا شنوا و داناست.
پروپوزال رویت و شهود خداوند از دیدگاه اهل سنت و تشیع رویت و شهود خداوند یکی از مهمترین مقاماتی است که هر عارف و سالک الی الله آرزوی دست یافتن به آن را دارد . نحوه رویت و شهود خداوند که آیا این رویت و شهود از طریق چشم سر یا چشم دل و یا از طرق دیگری است یکی از پر بحث ترین مسائلی است که تمامی شیفتگان سیر الی الله را به خود مجذوب کرده است . همچنین محل رویت و شهود خداوند که آیا در دنیا ، آ ت و یا هر دو امکان پذیر می باشد نیز مورد تضارب آراء اکثر فرق و مذاهب ی است ، برای دست یافتن به برترین نظرات ،هدف این پایان نامه جمع آوری فرمایشات حضرات ائمه مع ...
دریافت فایل
بر خداوند توکل نما و نیکویی کن، تا در زمین در امنیت زندگی کنی.شادمانی خود را در خداوند جستجو کن ،و او خواهش دلت را برآورده خواهد ساخت.خودت را به خداوند بسپار و بر او اعتماد کن.او تو را کمک خواهد کرد.او بیگناهی تو را مانند روز روشن، آشکار خواهد نمود.در حضور خداوند ت باش.و با صبر منتظر کار او باش.مزمور ۳۷آمین
پاداش افراد در نزد خداوند درجه بندی شده است و انی که برای رضای خداوند و تبلیغ دین مهاجرت می کنند، جایگاه رفیعی دارند.
#filesell_pps_div1{margin:5px auto;padding:5px;min-width:300px;max-width:500px;border:1px solid #a9a9a9 !important;background-color:#ffffff !important;color:#000000 !important;font-family:tahoma !important;font-size:13px !important;line-height:140% !important;border-radius:5px;} تحقیق درباره قرآن و علم 14 ص لینک و ید پایین توضیحات فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت تعداد صفحات: 14 قرآن و علم الهی قالَ رَبّی یَعْلَمُ الْقَوْلَ فِی السَّماء ِوَ الأَرْضِ وَ هُوَ السَّمیعُ الْعَلیمُ. "گفت پروردگارم میداند سخن را، در آسمان و زمین ، و او شنوا و داناست." قرآن کریم ـ سوره ۲۱ آیه ۴ عالِمُ الْغَیْبِ وَالشَّهادَةِ الْکَبِیرُ الْمُتَعالِ. "او از غیب و شهود آگاه و بزرگ و متعالی است" قرآن کریم ـ سوره ۱۳ آیه ۹ قرآن کریم به ما میگوید که علم خداوند، لایتناهی بوده و از کوچکترین ذره تا به ک شانها در زمین و آسمان را فرا گرفته است. عالِمِ الْغَیْبِ لا یَعْزُبُ عَنْهُ مِثْقالُ ذَرَّةٍ فِی السَّماواتِ وَ لا فِی الْأَرْضِ وَ لا أَصْغَرُ مِن ذَلِکَ وَ لا أَکْبَرُ إِلّا فِی کِتابٍ مُبیـنٍ. " خداوندی که از غیب آگاه است. و به اندازه سنگینی ذره ای در آسمانها و زمین از علم او دور نخواهد ماند. نیز چیزى کوچکتر از این و نه بزرگتر نیست مگر آنکه در کت آشکار ثبت است." قرآن کریم ـ سوره 34 آیه ۳ خداوند در سوره بقره آیات 29 تا 33 میفرماید که علم الهی در انسان مستتر میباشد و خداوند آدم را جانشین ...
دریافت فایل


[ادامه مطلب را در اینجا بخوانید ...]