الهامات

راه های انگیزه بخشی احساسی به کارمندان
عواطف و احساسات، قوی ترین و مؤثرترین ابزار بهبود فعالیت های تیمی است و در این میان وظیفه ی ، ارتقاء نگرش و القای الهامات مثبت به کارمندان خواهد بود.
سرزمین ایران که به درازای تاریخ بشر، پیشینه ی فرهنگی دارد، مازندران را چون گوهری در صدف خویش پرورانده است. دیاری که از سویی جنگل و دریای کاسپی و از سویی دماوند، خاستگاه الهامات هنرمندانی بوده است که جان طبیعت را با سرشت آدمی پیوند زدند و نواهای الهی را از جانِ سازهای کهن به گوش مردمِ هر کوی و برزَن رسانده اند.
خارجه امارات مدعی شده رویکرد ایران مبتنی بر نیازها و ا امات نسل جوان نیست در حالی که رویکرد های جدید عربستان منبعث از الهامات نسل جوان است.
1- دست از انجام کارهایی که تمایلی به انجامشان ندارید بردارید. 2- رک و صریح حرف بزنید. 3- تلاش برای راضی نگه داشتن همه را متوقف کنید. 4- منظور واقعی خود را بیان کنید. 5- به غرایز خود اعتماد کنید. 6- هرگز خودتان را تحقیر نکنید. 7- الهامات خود را دنبال کنید. 8- از نه گفتن بیم نداشته باشید. 9- از بله گفتن بیم نداشته باشید. 10- با خودتان مهربان باشید.


1- دست از انجام کارهایی که تمایلی به انجامشان ندارید بردارید. 2- رک و صریح حرف بزنید. 3- تلاش برای راضی نگه داشتن همه را متوقف کنید. 4- منظور واقعی خود را بیان کنید. 5- به غرایز خود اعتماد کنید. 6- هرگز خودتان را تحقیر نکنید. 7- الهامات خود را دنبال کنید. 8- از نه گفتن بیم نداشته باشید. 9- از بله گفتن بیم نداشته باشید. 10- با خودتان مهربان باشید.



بازتاب نشر کتاب الکترونیکی
خاطرات یک روح از لحظه قبض جان تا ...
گل
بعد از پنج روز از نشر کتاب الکترونیکی خاطرات یک روح از لحظه قبض جان تا رسیدن به منزلگاه ابدی ایمیلهای محبت آمیزی به دستم رسیده که مناسب دانستم در اینجا بخشی از آنها را به نظر شما برسانم. زیرا ممکن است پاسخ هایی به این عزیزان داده باشم که مورد استفاده شما نیز قرار بگیرد.
خانم ش.م.ت با سلام و درود خدا بر آن مدیوم بزرگوار که حامل این الهامات و کشف و شهود بودند و همینطور به شما که اینقدر زیبا آن همه اوراق را تصحیح و دوباره نویسی کرده اید. شاید باورتان نشود اما در این چند روزه سه بار این کتاب الکترونیکی را خوانده ام و هربار همان طراوت و تازگی و شور و حال به من دست می دهد. من تا به حال چنین کت درباره موضوعات ماورالطبیعه و عالم ارواح نخوانده بودم و مرتبه این نوشته های درج شده در کتاب شما فکر نمی کنم در حد این جهان فیزیکی باشد. این کتاب دنیایی برای من می ارزد. دستتان درد نکند.پاسخ: ممنون از شما خانم بزرگوار که این همه مرا مورد لطف و مرحمت قرار دادید. همانگونه که گفتید این کتاب ازآنجا که تماما منبعث از الهامات و کشف و شهود یکی از مدیومها و اولیاالله است، دارای موج و خاصیت بهجت آوری است که با هر بار خواندن آن دریچه ای از معارف ربانی به روی خواننده باز می گردد و درنهایت منجر به تقویت قدرتهای مدیومی در شخص میگردد. انشاالله که شما نیز در این زمینه موفق باشید.

[ادامه مطلب را در اینجا بخوانید ...]



پاو وینت تندیس گرایی در معماری توضیحات کامل : پاو وینت تندیس گرایی در معماری. پاو وینت تندیس گرایی در معماری آماده برای ارائه در درس انسان طبیعت معماری ، ویژه دانشجویان معماری ، قابل ویرایش. تندیس گرایی به معنی الهام گرفتن از یک یا چند چیز و بیان نماد آنها به زبان معماری است که الهامات میتواند از هر چیزی در این کره خاکی گرفته شود. در اینجا به چند نمونه ... معماری تندیس گرایی (بیان گرا یا ا پرسیونیسم) -پس از سالهای شصت گرایشهای تندیسگونه در معماری رواج گرفت ودویژگی بروز کرد: تندیسگرایی هندسی; تندیسگرایی با فرمهای آلی. -در این پاو وینت پس از بیان توضیحاتی پیرامون معرفی معماری تندیس گرایی ، پنج نمونه از الهامات و بناهای تندیسگرایانه به طور ویژه مورد بررسی قرار می گیرد . برای دیدن لیست کامل مطالب داخل این ... معماری تندیس گرا یا بیان گرا یا ا پرسیونیسم چیست ؟ feb 16, 2017 - یکی از سبک هایی که در دوره معماری مدرن رایج شد ، معماری تندیس گرایی یا ا پرسیونیسم بود . -فلسفه این معماری بر این عقیده پایه ریزی شده بود که معماری می تواند بدون توسل به سبک یا خاصی بیانگر سلیقه و تفکرات شخصی نیز باشد. معماری تندیس گرایی (1). -تاثیر چنین برداشتهایی پس از اتمام جنگ ... پاو وینت تندیس گرایی در معماری apr 20, 2017 - اگر بخواهیم تاریخ معماری را از نظر ویژگی تندیس گرایی در بنا بررسی کنیم، می توانیم سه مرحله را، از آغاز خانه سازی بشر تا به امروز، از دیدگاه تصور فضایی شناسایی کنیم. مرحله ی نخست، دوره ای است که در آن گرایش به سازه های تندیس گونه وجود داشته و به ترکیب احجام و ساختمان های مختلف با هم توجه شده است. پاو وینت معماری تندیس گرایانه
سبک تندیس گرایی در معماری
تندیس معماری
تندیس گرایی چیست
سازه گرایی در معماری
بیان گرایی
معماری بروتالیسم
معماری تندیس وار
#filesell_pps_div1{margin:5px auto;padding:5px;min-width:300px;max-width:500px;border:1px solid #a9a9a9 !important;background-color:#ffffff !important;color:#000000 !important;font-family:tahoma !important;font-size:13px !important;line-height:140% !important;border-radius:5px;} پاو وینت درباره تندیس گرایی در بنا لینک و ید پایین توضیحات دسته بندی : پاو وینت نوع فایل : .ppt ( قابل ویرایش و آماده پرینت ) تعداد اسلاید : 23 اسلاید قسمتی از متن .ppt : تندیسگرایی به معنی الهام گرفتن از یک یا چند چیزو بیان نماد آنها به زبان معماری است که الهامات میتواند از هر چیزی در این کره خاکی گرفته شود. در اینجا به چند نمونه از این الهامات و بناهای تندیسگرایانه اشاره میکنیم. اگر بخواهیم تاریخ معماری را از نظر ویژگی تندیس گرایی در بنا بررسی کنیم، می توانیم سه مرحله را، از آغاز خانه سازی بشر تا به امروز، از دیدگاه تصور فضایی شناسایی کنیم. مرحله ی نخست، دوره ای است که در آن گرایش به سازه های تندیس گونه وجود داشته و به ترکیب احجام و ساختمان های مختلف با هم توجه شده است. این گونه معماری در تمدن هایی چون تمدن سومری، ایلام قدیم، مصری و یونانی وجود داشت و تا زمان رومیان ادامه دارد. در این دوره توجه به فضای بیرونی با بی توجهی به درون بنا و ساده رها آن همراه است. مرحله دوم که ساخته شدن بنای پانتئون در روم آغاز این دوره را مشخص می کند، توجه به فضای درونی ساختما ...
دریافت فایل


[ادامه مطلب را در اینجا بخوانید ...]
دانش و اطلاعات مربوط به آ ا مان را خداوند از طریق حضرت جبرئیل به رسول گرامی داده است. و رسول اکرم نیز این دانش را که از طریق الهامات برای وی منکشف گردیده است، از طریق احادیث با دیگر مسلمانان در میان گذاشته است.حضرت مهدی (عج) بصورت کامل از این دستورات الهی ، که پیشتر بر اکرم نازل شده است، اطاعت خواهد کرد.

[ادامه مطلب را در اینجا بخوانید ...]
امشب هم مثل دیگر خواهد گذشت نه در همسایگیمان ی بویی از حال اب و جسم نزارم می برد نه از دوستان و نزدیکان تمنای یاری خواهم داشت. بغض ها فرمان روایان بی رحم تنهایی اند و هیچ ی یارای مقاومت در برابرشان را ندارد. بازهم قول ها ش ته میشود و باز هم ساده لوحانى کوته فکرانه روی قرار هایشان پاییند میمانند... نه قرار است زمین عقبکی بچرخد و نه مشتاق معجزى ز مُرده و زنده اى هستیم نه انتظار الهامات الهی و نه توقع امداد هاى ى. همه این ها براى من تمام شده اند و من تنها در مسیری قدم برمیدارم که پر از آه و سوز است. امشب هم گذشت و ی فکر نکرد با یک سلامش میتواند خداى را به زمین بکشد امشب هم مانند دیگر از جنون و خشم،دیوار ها طراحی شدند.
قرآن کریم برای انسان نفسی قائل است که خدا از باب تشریف، این نفس را به خود اسناد می دهد: ﴿نَفَخْتُ فیهِ مِنْ رُوحی(ص، آیه 72؛ حجر، آیه 29) این نفس پاک و پاکیزه است؛ زیرا چیزی که از طرف ذات اقدس الهی و به خدا منسوب است، طیّب و طاهر است؛ از همین رو، ظرفیت بهره گیری از الهامات الهی را دارا بوده و می تواند حق و باطل را از هم به عنایت الهی بازشناسد و به سوی خیر و خوبی گرایش و از بدی و زشتی گریزش داشته باشد. پس نفس انسانی ظرف خالی نیست، بلکه ظرفی است که از الهامات الهی سرشار است: فَأَلْهَمَها فُجُورَها وَ تَقْواها؛ پس به نفس فجور و تقوایش را الهام کردیم.(شمس، آیه 8) نفس مُلهَمه اگر بیراهه نرود و راه ی را نبندد، بلکه همان راه الهی را طی کند، از خطر نفس مسوله و نفس اماره مصون است؛ یعنی از شرور نفس مُسوِّله که تزیین گر باطل به حق و زشت به زیبا است رها می شود و در نهایت از افتادن در دام نفس اماره به بدی مصون می ماند. البته اگر انسان مطیع نفس ملهمه باشد، دیگر نیازی به نفس لَوّامه و سرزنشگر نیز ندارد؛ زیرا لوامه زمانی وارد می شود که انسان میان خیر و شر و حق و باطل حرکت کند و عمل صالح و طالح را به هم بیامیزد: خَلَطُوا عَمَلاً صَالِحاً وَ آخَرَ سَیِّئاً، آن جاست که نفس لوامه وارد می شود و سرزنش می کند. انسان مطیع نفس ملهمه در نهایت به نفس مطمئنه می رسد و در مسیری قرار می گیرد که او را به سمت مقام «راضِیَةً مَرْضِیَّةً» می برند. چنین نفس نمی رود بلکه او را می برند. از این رو، خداوند فرمان می دهد: ارْجِعی إِلی رَبِّکِ راضِیَةً مَرْضِیَّةً؛ این نفس به سوی پروردگارش راضیه و مرضیه برگردانده شود. اما اگر ی گوش به فرمان نفس ملهمه نباشد و میانه حرکت کند، گرفتار نفس مسوله و نفس لوامه می شود که یکی می گوید: و آن دیگری می گوید: نکن! این شخص اگر به فرمان نفس لوامه گوش نکند و مسیر نفس مسوله و فریبکار را برود، به جایی می رسد که نفس اماره به بدی مسلط می شود و دیگر جایی برای لوامه و ملهمه نمی ماند و به نفس مطمئنه هم نمی رسد. این همان سقوط در درکات است. اما اگر سخن نفس ملهمه را گوش داد و به نفس مطمئنه رسید، در درجات قرار می گیرد و او به سوی پروردگارش باز می گرداند با عزت و رضایت دو سویه.(فجر، آیات 27 تا 30) گر مرد رهی میان خون باید رفت/ وز پای فتاده سرنگون باید رفت/ تو پای به راه در نه و هیچ مپرس/ خود راه بگویدت که چون باید رفت.
بعد از اتیش بازی به تجربه و طی الهامات لحظه ای فهمیدم چقدر اب چیزی از ساختنش راحت تره و من هنوز اینقدر توانا نیستم که وقتی چیزی از حد خاصی فراتر رفت بتونم کنترلش کنم چه برسه به این که به ح اول برگردونمش.
+
افسرده و مغموم قدم میزدیم که تو تاریکی هیبت یه مرد سیبیلو با کلاه و سبک خاص راه رفتنش توجهمون رو جلب کرد. من فارغ از این دنیا همینجور بهش خیره شده بودم تا این که از کنار ما رد شد اما قبل از رد شدن بهم گفت: تصدفت دختر، از خدا که پنهون نیست از شما چه پنهون که حس چسبید.
+
ما هم اینجا یه کوچه دراگون داریم که علاوه بر این که خونمون اونجاست، هر وسیله کاری هم که بخوایم اونجا پیدا میشه و همیشه هم چندتا از بچه های دانشکده رو مشغول ید و گپ وگفت میبینیم. عملا مثل یکی از راهرو های دانشکده میمونه.
خاطرات مدیومها/5
که عشق آسان نمود اول
ولی افتاد مشکل ها
انگشتر
قسمت پنجم
خاطره خانم ف.ج فرامرز ملاحسین تهرانی
بعضی اوقات قدرتهای مدیومی به شکلی بروز و ظهور می نماید که اشخاص در عین باخبر شدن از الهامات و یا وقایعی که ممکن است در آینده رخ دهد، خودشان هیچ نقشی در بروز این رخدادها ندارند. مثلا یک اتفاقی که قرار است در آینده بیفتد، به ناگاه از زبان شخصی بازگو می گردد، اما نه گوینده خبر و نه اطرافیانش آن را جدی نمی گیرند و فکر می کنند خب حرفی از روی احساس یا هر علت دیگری زده شده است و با بی تفاوتی از کنار آن می گذرند. خاطرات خانم ف.ج از مصادیق این موضوع است که برایم ارسال شده است و عینا آن را به نظر شما خوانندگان میرسانم. ادامه مطلب
خاطرات مدیومها/5
که عشق آسان نمود اول
ولی افتاد مشکل ها
انگشتر
قسمت پنجم
خاطره خانم ف.ج فرامرز ملاحسین تهرانی
بعضی اوقات قدرتهای مدیومی به شکلی بروز و ظهور می نماید که اشخاص در عین باخبر شدن از الهامات و یا وقایعی که ممکن است در آینده رخ دهد، خودشان هیچ نقشی در بروز این رخدادها ندارند. مثلا یک اتفاقی که قرار است در آینده بیفتد، به ناگاه از زبان شخصی بازگو می گردد، اما نه گوینده خبر و نه اطرافیانش آن را جدی نمی گیرند و فکر می کنند خب حرفی از روی احساس یا هر علت دیگری زده شده است و با بی تفاوتی از کنار آن می گذرند. خاطرات خانم ف.ج از مصادیق این موضوع است که برایم ارسال شده است و عینا آن را به نظر شما خوانندگان میرسانم. ادامه مطلب

بدانید چه می خواهید –از آنچه که می خواهید مطمئن شوید و آگاه شوید، خیلی از ما حتی خودمان هم نمی دانیم دقیقا در زندگی به دنبال چه هستیم! مقدار پولی را که دوست دارید داشته باشید، تعیین کنید، برای مثال، دوست دارید، میلیون ریال پول داشته باشید، با این روش زودتر به هدف خود می رسید تا اینکه فقط بگویید من دوست دارم بیشتر پول در بیاورم
هر آنچه که از ندای درونی خود می شنوید، به آن توجه و عمل کنید. متأسفانه بیشتر ما به این مسائل اعتقادی نداریم و شاید همین حالا با خود بگویید: “من که اصلاً به این چیزها اعتقادی ندارم و نمی توانم حتی این الهامات را از وجودم درک کنم!”، اما حقیقت این است که این الهامات و نیروی درونی وجود دارند و البته اگر خودتان بخواهید، شما را به طرف آنچه که می خواهید هدایت میکند.
ابتدا از مبالغ کم و منطقی شروع کنید، برای مثال، میلیون ریال، هدفتان بر این باشد که در مرحله اول تمام تلاش خود را برای ب این مبلغ متمرکز کنید و بعد به مبالغ بیشتر فکر کنید.

اگر خیلی در درجه اول به پولدار شدن اهمیتی نمی دهید، دیگر اه ایده آل خود را مثل، تفریح، امنیت و و فکر کنید
5- شما همواره با نیروی درونی خود به خداوند متعال وصل هستید، لحظاتی را در خلوت خود سعی به ارتباط با خداوند بپردازید، از وی راهنمایی بخواهید و تقاضا کنید تا شما را در مسیر صحیح و سرشار از موفقیت، قرار دهد، طوری که بتوانید در آسایش و آرامش برای خود و اطرافیانتان مفید باشید، مطمئن باشید که جواب می گیرید..
عمل کنید
7- بطور مثال، سوالی را در مورد ب مبلغی از مسیری خاص از خود بپرسید، و با خود گفتگو کنید، “ اگر از این راه موفق نشدم، تمام مسیر قبل را از ذهن خود پاک کرده و از راهی بهتر و موثر تر وارد می شوم تا بالا ه پولدار شوم.”
از موانع نترسید
9- نه تنها در خانه، بلکه در محیط کار، اجتماع و روابط خود را در جهت مثبت اصلاح کنید. مطمئناً هیچ بدون کمک و همیاری دیگران، نمی تواند به اه خود برسد، اما اگر قرار باشد این ازدحام روابط بی فایده و پر سر و صدا همراه با میلیون ها انرژی منفی باشد و باعث عدم تمرکز یا تحلیل روحیه تان شوند، بهتر است حذف شوند..
به علائق خود توجه کنید
همانطور که بارها تکرار شده است و می دانیم جنگ تحمیلی علیه ایران به ابتکار و توسط عراق آغاز شد. از یک نگاه حق داشت همه تلاش خود را برای تغیر دوباره حکومت ایران به کار گیرد. آرنولد توینبی می گوید: بدیهی است که ذهن آدمی از خلاء روحی و معنوی کراهت دارد و اگر بر مردمی یا جامعه ای این بدبختی فرود آید که سرچشمه زلال الهامات و امیدهایی که زمانی بدان ها دلبسته بوده است از دست بدهد دیر یا زود در صدد تصرف نخستین مائده ای که فراراهش قرار گیرد برخواهد آمد و حتی اگر این مائده خشن و فریبنده باشد تصاحب آن را به محرومیت ترجیح خواهد داد.
ادامه مطلب
اگر بخواهیم حکمت را بعریف کنیم بدون مراجعه بقرآن کاری است سخت .البته خداوند آن قدر به همۀ انسانها لطف دارد که از اول آفرینش انسان به او حکمت را الهام فرمود تا کار این موجود بر روی زمین راحت شود اما همۀ انسانها به الهامات گوش نمی سپارند و آنقدر صفات رذیله در آنها تقویت می شود که دیگر اگر ی هم دستش را به مهربانی بگیرد تا به او چیزی بیاموزد حاضر نیست گوش کند و بدترین بدبختی انسان گوش نسپردن است .خوب حکمت به زبان ساده چیست ؟ بگذارید از یک راه کوتاه این کلمۀ با ابهت را تعریف عمیق کنیم . به بهترین داستان بنابر فرمایش خداوند دقت کنیم تا حکمتها بیاموزیم . حضرت یوسف خواب دید . خوب خوابش عجیب بود ولی پدرش برایش تفسیری کرد پس به خواب توجه و بخصوص به خوابهایی که عجیب هستند توجه کنیم که راهنمایی می شویم .این یکی از بالاترین حکمتهاست . و همین جا بگویم که حتماً اگر خو خاص دیدید که معنایی از آن بدستتان نمی آید به تعبیر خواب مراجعه بفرمایید البته اگر مطالعه کنید و تجربه ای در این باره بیندوزید خواهید دید که تعبیر اولیاء خدا از همه درست تر است چرا که هم از قرآن برداشت شد و هم از الهامات خود این اشخاص بوده .دوم خواب را برای هر ی تعریف نکنیم چرا که حس حسادت در انسانها قوی است این دومین حکمت .حضرت یعقوب ترسید فرزندش را به دست برادران بسپارد و این ترس را اظهار کرد و بنوعی علاقل شدید خودش را به نورچشمیش یادآوری کرد . کاری که اصلاً هیچ نباید هیچ موقع انجام دهد چرا که ...بگذارید روایتی از خدمتتان عرض کنم که ایشان فرمودند فرزندان خود را در مقابل چشم غریبه ها نبوسید که این یکی از موانع دعا و سبب چشم زخم خوردن است .خوب جدای از اینها باید دقت کنیم خیلی ها از محبت والدین بهره مند نبودند و شاید بچه ای از داشتن والد و یا والدین محروم باشد بوسیدن فرزندمان در معبر عمومی و در مقابل چشم غریبه چه جایی دارد . شما را خسته نکنم که اگر دقت بفرمایید از این داستان خودتان حکمتها بدست خواهید آورد چرا که دیگر حکمت بر شما معلوم شد .الحمدالله .و باشد برای بعد. بنا به دستور بوعلی سینای حکیم خوابهایی تعبیر دارد که اولاً کاملاً یادتان بماند و دوم بلافاصله از خواب بیدار شوید و یا از عمق خواب خارج بشوید .

به نام خدا
با عرض سلام خدمت همگی دوستان چپی و راستی
اینوری و اونوری الی ا
با دیدن تصاویر سلفیهای زائدالوصف نمایندگان محترم باری تعالی از طریق الهامات غیبی به مغز ملوکانه من به این نتیجه رسیدم صحن مجلس را خالی از سکنه نماییم و در راستی اقتصاد مقاومتی تبدیل به محل کاشت هندونه شیرین لب زیر قیمت بازارهای جهانی نماییم
و نمایندگان محترم را هم در راستای و تعهدات عالمانه تدبیر و امید بتون بگیریم
و خواهر موگرینی و هیئت همراهشم در سفرهای بعدی به درکه دعوت نماییم
زیرا عوام الناس البته ببخشید به زعم اقایون رعیت پاپتی و پا انقلاب رغبت کمتری نسبت به ایشون دارند
به جای سلفی گرفتن این خواهر مکرم را با سوالهای چالشی در باب تحریمها و مسائل اساسی که به رعیت توسط غرب ایجادشده مواجه می کنند

شروع کننده موضوع
اشاره چگونه برخی افراد از زمان مرگ خود اطلاع دارند؟
سلام خدمت شما. ببخشید دوستان چند وقتی هست موضوعی فکر من رو مشغول کرده چند وقت پیش یکی از اقوام ما به رحمت خدا رفتند.از رفتار قبل از فوت ایشون مشخص بود که میدونستند قراره از دنیا برن من مثال هایی رو برای شما میگم مثلا بارها وقتی میگفتیم چرا ازدواج نمیکنی میگفت برای چی وقتی قراره در جوانی از دنیا برم ازدواج کنم؟ بارها میگفت در جوانی از دنیا میرم. ایشون جوان بودن یه هفته قبل از مرگشون رفتن ع خیلی قشنگی گرفتن و گفتن میخوام برای مرگم همه این ع رو ببینن و برای من گریه کنن. چیز های دیگری هم میگفتن که من از گفتن صرف نظر میکنم به دلیل اینکه قسم دادن که نگم. در لحظه ی مرگشون هم لبخند قشنگی روی لباش بود و با همان لبخند از دنیا رفت.
بارها و بارها شاهد این بودم که افرادی زمان مرگ خودشون رو انگار میدنن. خیلی درگیر این موضوع شدم.چرا به این شکله؟
پاسخ : خداوند سبحان خبر دقیق زمان مرگ را به جهت مصالح متعددی مجهول نگاه داشته؛ اما افرادی در گذشته بوده و هم اکنون نیز وجود دارند که از طریق اطلاع از غیب و یا رویاهای صادقه و ... از زمان مرگ خود آگاهی دارند. خداوند در قرآن کریم می فرماید: «عَالِمُ الْغَیْبِ فَلَا یُظْهِرُ عَلىَ‏ غَیْبِهِ أَحَدًا * إِلَّا مَنِ ارْتَضىَ‏ مِن رَّسُولٍ» (جن 27-26) داناى نهان است، و ى را بر غیب خود آگاه نمى‏کند، (26) جز ى را که از او خشنود باشد(27) طبق این آیه شریفه برخی از انسان ها (از جمله ائمه اطهار علیهم السلام و اولیای الهی) باذن الله از اخبار غیبی آگاه هستند؛ اطلاع یافتن از زمان مرگ نیز جزو اخبار غیبی است که خداوند این علم را به احدی از مردم نداده به جز خواص از انسان ها که برگزیده می باشند. اولیاء الهی نیز به دلیل مجاهده و تهذیب نفس خود را از پلیدی گناه رها ساخته و (بسته به رتبه وجودی خود) به برخی حقایق از جمله زمان مرگ واقف می شوند.
هوالعالم
به نظرم خیر و برکت . نحسیت و نجاست . امدن و رفتن و امثال اینها چیزیه که قابل درک بوده اما حواس خیلی ازما بیش از حد معطوف به دنیاست و نشانه ها و الهامات رو به درستی دریافت نمی کنیم برای همینه که ازون مساله بی خبریم
زمانیکه بدون نقص به جریان میفتیم و به اون چیزی که خدا میخواد نزدیک میشیم خب بخواهیم یا نخواهیم در جریانیم و اگاهی پیدا میکنیم ...
انشاالله که از خوبان درگاهش باشیم یا بشیم .

سال 1924، دو سال پس از انتشار اولیس، جیمز جویس خسته، نیمه بینا و نیمه کور، تسلیم نخستین الهامات سرایش/نگارش "شب زنده داری فینیگان" شده است. شعری که می خوانید پس از شش سال نخستین شعر اوست : از نو! بیا، ببخش، هر آن توان که در تو هست! از دورها واژه ای، آهسته، بر این مغز ش ته وزیدن گرفته است. متانتی ستمکار و این سو، رنج تسلیم، هیبتی ملاحظه کار، ایستاده در برابر این روح محکوم، ای عشق خاموش، از من بگردان این نصیب شوم! کورم کن در آن قرابتِ تار، ای گرانمایه خصم، ای اراده ی من! زَهره ام برفت از آن دستِ سرد. تاراج کن هنوز از وجودمن. سرِ تهدید نزدیکتر آر، بر هستی آهسته ی من! به یاد آر و رحم آر، بر آن که هست، بر آن که بود، سرفراز از سقوط من... از نو! می شنوم که تنیده به هم، بر زمینِ شب لمیده اند، از دورها، واژه ها، آهسته بر این مغز ش ته وزیدن گرفته اند. بیا، تسلیمم، فرود آی، این من. ای سلطه گر، رها مکن، تنها خوشی، تنها عذاب، نگاهم دار، نجاتم ده، آرامم کن، امانم ده! ترجمه ایمان فانی از بیوگرافی جیمز جویس، ریچارد اِلمان
ویژگی ها و ظرفیت های خاص دوره جوانی و در کنار آن استعداد تغییر و تحول پذیری و گرایش به معنویات و فضیلت های اخلاقی، زمینه ای را فراهم می آورد که با فراهم شدن شرایط مناسب، این همه استعداد به فعلیت برسد و انسان را به صراط مستقیم رشد و تعالی وارد سازد.در بیانات کبیر انقلاب ی مطالب بسیار ارزنده و آموزنده ای در باره جوانان وجود دارد که در عین حال از بار عاطفی بالائیهم بر خوردار است. از جمله: «این جانب به ملت ایران برای داشتن چنین جوانان برومند و متعهد و فداکاری که نظیر آنان را در جهان سراغ ندارم و تاریخ هم نشان نداده است تبریک و تهنیت عرض می ‏کنم؛ و به بزرگ برای داشتن این جانبازان در راه حق، که برای و میهن ی خود از همه چیز خویش می‏ گذرند، تبریک تقدیم می‏ کنم؛ که اینان نه تنها ایران را در جهان و نسل ‏های آینده آبرو دادند. که بزرگ[را]، که با تعلیمات و الهامات خود چنین تحول بزرگی را به وجود آورده است، سرافراز نمودند.» (صحیفه ،ج18،ص147)
take shelter 2011 رایگان take shelter 2011 با کیفیت 720عزیزان بزودی درج میشودنام : take shelter
ژانر : غم انگیز , مهیج
مدت زمان : ۱۲۱ دقیقه
زبان : انگلیسی
کیفیت : bluray
فرمت : mkv
حجم : ۷۷۵ مگابایت
محصول :
ستارگان : michael shannon, jessica chastain, shea whigham, tova stewart
کارگردان : jeff nichols
خلاصه داستان :گرفتار یک سری از الهامات آ ا مانی ، یک شوهر و پدر جوان بین این دو راهی مانده است که آیا از خانواده اش باید در برابر طوفانِ آینده ، یا در برابر خودش محافظت کند و…
take shelter 2011sstarv اس استاروی خلاصه داستان take shelter 2011 رایگان take shelter 2011 take shelter 2011 جدید take shelter 2011
take shelter 2011 رایگان take shelter 2011 با کیفیت 720 عزیزان بزودی درج میشود نام : take shelter
ژانر : غم انگیز , مهیج
مدت زمان : ۱۲۱ دقیقه
زبان : انگلیسی
کیفیت : bluray
فرمت : mkv
حجم : ۷۷۵ مگابایت
محصول :
ستارگان : michael shannon, jessica chastain, shea whigham, tova stewart
کارگردان : jeff nichols
خلاصه داستان :گرفتار یک سری از الهامات آ ا مانی ، یک شوهر و پدر جوان بین این دو راهی مانده است که آیا از خانواده اش باید در برابر طوفانِ آینده ، یا در برابر خودش محافظت کند و…
take shelter 2011 sstarv اس استاروی خلاصه داستان take shelter 2011 رایگان take shelter 2011 take shelter 2011 جدید take shelter 2011
چقدر قدیمیها حکیم بودند و رازهای زندگی را از احکام خداوند و الهامات خداوندی درک کرده بودند . همیشه می گفتند بار دیگران را بردار تا خدا هم بار تو را سبک کند و واقعاً که چه نعمتی ! اگر به این درجه برسیم که چه راحت می شود کارهایمان .همۀ ما خیلی ها را در زندگیمان می بینیم که دیگران را نهی می کنند و همیشه می گویند حوصله داری برای خودت درد سر درست می کنی نه خودش کار خیر می کند و نه می گذارد دیگران کار خیر انجام دهند و وقتی هم که گرفتاری برایش پیش می آید خیلی طبیعی می داند و می گوید زندگی جنگیدن هست دیگه ! و ای نادان که زندگی جنگیدن نیست زندگی بقول اسکاول شین بازی است و قواعدش ساده است . قربون خدا که می فرماید مانع خیر -سورۀ قلم - بارهای دیگران همیشه کارهای کوچکی است . دست ن نایی - حمل بار فرد مسنی - جا دادن به فرد دیگر در هر جا که خداوند مخصوصاً این را در قران آورده و رساندن آب به درختی که پرت افتاده و بی تفاوت نبودن به حیوانات اطرافمان مطمئناً بارهای زندگی را بر ما سبک می کند . امتحان کنید . این درخت ارغوان از دور چه زیباست و چه دلی ایام بهار از همه می بره و حیف وقتی این گلها می ریزه هیچ بهش محل نمی ذاره .
باسمه تعالی

برداشتهایی از آیات قرآن

بسم الله

آیات الهی همانند غنچه های گل می مانند، تا زمانی که باز نشوند و به گل تبدیل نگردند ، عطر آنها به مشام نمی رسد.زمانی آیات الهی اثر بخش در روح و روان و زندگی ما دارند که خوانده شوند و آنها رابفهمیم و به آنها عمل کنیم.
برای فهم قرآن، لازم است زیر نظر یک و با استفاده از تفسیر قرآن و ترجمه آن ،با یک برنامه ریزی منظم به مطالعه و تفکر در آیات پرداخت.
امروزه علم و تجربه ثابت می کند که نام ها و کلمات بار مثبت و منفی دارند.قرآن با داشتن 114سوره، بجز یک مورد، همگی آنها با بسم الله شروع می شود.بسم الله یعنی به کمک نام خدا کار ها را شروع کنیم.
اینکه تاکید شده والدین نام نیکو بر فرزندان خود اختیار کند ، بخاط اثر نام در روح و روان و زندگی فرد دارد.حضرت علی می فرمایند ، برای انجام هر کاری شما نیاز به نیرو دارید، لذا چه چیز بهتر از نام خدا.لذا کار ها را با بسم الله شروع کنید ، حتی اگر آن کوچک باشد.
گرامی می فر مایند ، ی که کارش را با بسم الله شروع کند و از خدا طلب کمک کند،خدا هم به او در انجام کار به نحو شایسته کمک می کند.با استفاده از الهامات غیبی و راهنمایی از طریق عقل و کمک دیگران ،خداوند در رسیدن به هدف ،فرد را از راه های بی گمان یاری می کند.

سر آغاز هر کار، با ذکر هو
نبی را کند حفظ ، در نار او
تجلی کند حق تعالی عیان
گلستان شود،آتش آن عدو

علی رجالی
[email protected]
فراخوان فرصت مطالعاتی برای هنرمندان در کانادا
برنامه فرصت مطالعاتی برای هنرمندان در کانادا پذیرای هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی و معماران به مدت پنج هفته خواهد بود. به گزارش گالری آنلاین، در طول دوره کارگاه های چاپ دستی، سرامیک، مجسمه سازی، عکاسی، رسانه های دیجیتال و .. در دسترس خواهد بود. این برنامه 5 هفته ای متمرکز است به بررسی دیدگاه های مختلف بومی، روش های طراحی سنتی و تکنیک و مواد. شرکت کنندگان کنکاش میکنند در تاریخ، شناسایی جهان معاصر و الهامات طراحی بومی . محل اقامت: هنرمندان امکان اقامت در اتاق های خصوصی و یا مشترک را دارند. هزینه ها: اتاق خصوصی: $4845.54 اتاق مشترک: $3883.00 مرکز برگزار کننده امکان حمایت از هنرمندان تا 50 درصد از هزینه ها را دارد. مهلت ارسال درخواست شرکت در برنامه : 05/07/2017 جهت ب اطلاعات بیشتر به سایت برگزار کننده مراجعه نمایید.
برند عطر ادکلن اولفاکتیو استودیو –olfactive studio اص ا یک کمپانی عطر و ادکلن فرانسوی است.اولفاکتیو دارنده ی خط تولید جدید عطری در سال 2011 است. او به عنوان شخصی که تجربه ی بزرگی در صنعت عطریات داشت وبلاگی (وبلاگ عطر) در این خصوص ایجاد و شروع به جستجو ی ایده ها و الهامات جدید از خواننده های وبلاگ خود کرد و سرانجام خط تولید برندالفکتیو استودیو در آن زمان متولد شد . این برند یک ترکیبی از هنر عکاسی معاصر و دنیای عطریات از این منظر که هر دوی آنها یک لحظه و یک فضا را در بر می گیرند ، می باشد.این یک رویا رویی بین عکاسی هنرمندانه و عطریات با چشم و بینی است .برند الفکتیو استودیو در بازه زمانی 2011 تا 2013 دارای 5 محصول در کارنامه عطری خود می باشد.مستر نوز یا همان آقای بینی (متخصص عطر ) مشغول به کار درعطر اولف اکتیو استودیوبرای طراحی محصولات اولف اکتیو استودیو عبارتند از : nathalie lorson, dorothee piot, olivier cresp, sidonie lancesseur and dora baghriche-arnaud.
لینکهای مرتبط:
عطر اولفاکتیو استودیو
ادکلن اولفاکتیو استودیو
قیمت عطر اولفاکتیو استودیو
ید عطر اولفاکتیو استودیو
عطر olfactive studio

ادکلن olfactive studio
برند عطر ادکلن اولفاکتیو استودیو–olfactive studio اص ا یک کمپانی عطر و ادکلن فرانسوی است.اولفاکتیو دارنده ی خط تولید جدید عطری در سال 2011 است. او به عنوان شخصی که تجربه ی بزرگی در صنعت عطریات داشت وبلاگی (وبلاگ عطر) در این خصوص ایجاد و شروع به جستجو ی ایده ها و الهامات جدید از خواننده های وبلاگ خود کرد و سرانجام خط تولید برندالفکتیو استودیو در آن زمان متولد شد . این برند یک ترکیبی از هنر عکاسی معاصر و دنیای عطریات از این منظر که هر دوی آنها یک لحظه و یک فضا را در بر می گیرند ، می باشد.این یک رویا رویی بین عکاسی هنرمندانه و عطریات با چشم و بینی است .برند الفکتیو استودیو در بازه زمانی 2011 تا 2013 دارای 5 محصول در کارنامه عطری خود می باشد.مستر نوز یا همان آقای بینی (متخصص عطر ) مشغول به کار درعطر اولف اکتیو استودیوبرای طراحی محصولات اولف اکتیو استودیو عبارتند از : nathalie lorson, dorothee piot, olivier cresp, sidonie lancesseur and dora baghriche-arnaud. لینکهای مرتبط: عطر اولفاکتیو استودیو ادکلن اولفاکتیو استودیو قیمت عطر اولفاکتیو استودیو ید عطر اولفاکتیو استودیو عطر olfactive studio ادکلن olfactive studio
و بقایی و برگزاری دادگاه علنی!

آیینه یزد حدود یک سال بعد از روی کارآمدن ت نهم تا کنون منتقد بعضی از سیاست ها و روش های حاکمان و تمردان در دوران ریاست جمهوری بود که مقالات مندرج در این هفته نامه شاهد و گواه بر این مدعا است. آنگاه که از سوی حامیان و طرفداران و یارانش اعلام گردید به شخصی در عالم خواب گفته اند رئیس جمهور می شود یا وجود مقدس حضرت صاحب ا مان(عج) برای او دعا می کنند یا وقتی ت نهم نفخه الهی نامیده شد که در جامعه ما دمیده شده است و آن چنان قداستی برای وی قائل شدند که اطاعتش را معادل با اطاعت خدا دانستند، زمانی که نامه اش به رئیس جمهور امریکا را از الهامات خداوند دانستند و به دانش آموزان و دانشجویان و صدا و سیما توصیه شد مکرر نامه اش را بخوانند، یا در تا ی گفته شد مادر مرحومه ای به خواب فرزندش آمده و سفارش کرده به رأی بدهید یا ادعا نمودند از زمان مشروطیت تاکنون تی محبوبتر از ت نبوده است یا مخالفانش را همانند مخالفان علی(ع) در جنگ جمل نامیدند و یا خبر رسید خانم های «هندو» به عنوان تبرّک دست بر شیشه ماشین می د، یا نقل قول شد اگر قرار بود ی بعد از رسول اکرم (ص) ظهور کند محمود است، یا او را همانند کوروش کبیر دانستند. همه ی نوشته...
گینگ گینگ : لغت شایع دارابکلایی هاست. و همه به نوعی با آن انیس اند. در گینگ گینگ فرد به ی درونیات خود مشغول می شه. و در وک وکی (که در پست بعدی شرحش می کنم) فرد از سوی فردی مقابل به این صفت زشت متهم می شه که چقدر بر سر هر چیزی پک پک یا وک وک و یا ذر ذر می کنه. حالا کمی توضیح می افزایم.دامنهدارابکلایی ها چون در محیط مذهبی و حریم ها و ان و قرآن دانان و مادران قصه گوی قدیمی پرورش یافته و می یابند، اساسا اهل گینگ گینگ هستند. چون دائم به فکر وعظ و منیر و نصایح مردم است، همیشه در درون خود مفصّل به منبر می رود و و به عبارت خودمونی گینگ گینگ می کنه.قرآن دانان محل هم مثل ها هستند و با ورد و گپ درون و گینگ گینگ دلخوش اند. ماها هم همگی در خلوت دلمان هی می خوانیم و هی با خودمان گپ می زنیم، این نوع مکالمه ی درون نهادی را دارابکلایی ها گینگ گینگ می گویند. مثالی می زنم:ما در نوجوانی وقتی می خواستیم از قندان خونه قند بقاپیم!، اول گینگ گینگ می کردیم تا فضایی مساعد بیآفرینیم تا راحت از دست خواهران و مادرمان، قند ب یم آخه آن وقت ها شکلات کجا بود! این گینگ گینگ کمک می کرد، حواس طرف پرت بشه ما به قندان و قندش دستبرد بزنیم. گینگ گینگ های خوش هم داریم. مثل ذاکرین و نوحه خوانان که آنقدر پیش خود گینگ گینگ می کنند تا به میکروفون فرداشب برسند. گینگ گینگ تمرین خیالات درون هم هست. یک قدرت ماورائی هم داره. مثل برخی از خلَجانت ذهنی و الهامات کشفی و ... . (دامنه دارابکلا)
برند عطر ادکلن برکورت–brecourt اص ا یک کمپانی عطر و ادکلن فرانسوی است.کمپانی عطر برکورت-ادکلن برکورت–brecourt در سال 2010 توسط شخصی به نام emilie bougee ایجاد شد .این برند که با شخصیت ایشان مرتبط بود بهه گفته ی خودش بازت از هنر او به طور آزادانه و در دو زمینه است: سنت مواد خام و مدرن بودن فرمول ها. به علاوه احساسات خالق و خلق ترکیبات جدیدد نیز را چاشنی کار خود می دانست. احساسات به طور خاصی با ضمیر ناخودآگاه ما ارتباط برقرار می کنند و به صورت یک تجربه ای که شخصی هم نیست به ما باز می گردند و به اجداد و نیاکانان ما و ارتباط آنها با بشر، طبیعت و سوالات مربوط به هستی وصل می شوند . از آنجا که حس بویایی مخلوطی زیرکانه از عطر، شخص و یک مفهوم می باشد به نظر ایشان مفهوم مهم ترین بخش بوده چرا که در ذهن ما تمامی خاطرات حواس دیگر را نیز مجسم می کند و این همان منبع اساسی و اصلی الهامات خانم امیلی می باشد. بنابراین او می گوید که من در یک شیشه مکان ها و لحظات خاص را قرار داده ام که نمایانگر شخصیت افرادی است که ممکن است از آن مکان ها و لحظات لذت ببرند . احساس یک بو به مانند کاوش در انسانیت از درون می باشد . برند برکورت بازه زمانی 2010 تا 2012 دارای 12 عطر و ادکلن در کارنامه عطری خود می باشد. مستر نوز (متخصص عطر) مشغول به کار دربرند موردنظربرای طراحی عطر و ادکلن برند brecourt عبارتند از : emilie bouge عطر برکورت-ادکلن برکورت-brecourt لینکهای مرتبط: عطر برکورت ادکلن برکورت قیمت عطر برکورت ید عطر برکورت عطر brecourt ادکلن brecourt
برند عطر ادکلن برکورت –brecourt اص ا یک کمپانی عطر و ادکلن فرانسوی است.کمپانی عطر برکورت-ادکلن برکورت–brecourt در سال 2010 توسط شخصی به نام emilie bougee ایجاد شد .این برند که با شخصیت ایشان مرتبط بود بهه گفته ی خودش بازت از هنر او به طور آزادانه و در دو زمینه است: سنت مواد خام و مدرن بودن فرمول ها. به علاوه احساسات خالق و خلق ترکیبات جدیدد نیز را چاشنی کار خود می دانست. احساسات به طور خاصی با ضمیر ناخودآگاه ما ارتباط برقرار می کنند و به صورت یک تجربه ای که شخصی هم نیست به ما باز می گردند و به اجداد و نیاکانان ما و ارتباط آنها با بشر، طبیعت و سوالات مربوط به هستی وصل می شوند . از آنجا که حس بویایی مخلوطی زیرکانه از عطر، شخص و یک مفهوم می باشد به نظر ایشان مفهوم مهم ترین بخش بوده چرا که در ذهن ما تمامی خاطرات حواس دیگر را نیز مجسم می کند و این همان منبع اساسی و اصلی الهامات خانم امیلی می باشد. بنابراین او می گوید که من در یک شیشه مکان ها و لحظات خاص را قرار داده ام که نمایانگر شخصیت افرادی است که ممکن است از آن مکان ها و لحظات لذت ببرند . احساس یک بو به مانند کاوش در انسانیت از درون می باشد . برند برکورت بازه زمانی 2010 تا 2012 دارای 12 عطر و ادکلن در کارنامه عطری خود می باشد. مستر نوز (متخصص عطر) مشغول به کار دربرند موردنظربرای طراحی عطر و ادکلن برند brecourt عبارتند از : emilie bouge
عطر برکورت-ادکلن برکورت-brecourt
لینکهای مرتبط:
عطر برکورت
ادکلن برکورت
قیمتعطربرکورت
یدعطربرکورت
عطر brecourt

ادکلن brecourt

وقتی هفده ساله بودم؛ ایمان خود را از دست دادم. چندی بود که ایمانم متز ل شده بود، و سپس خیلی ناگهانی، در اثر حادثه ای که بر روی قایقی واقع در رودخانه کنار شهری که در آن زندگی می کردیم، اتفاق افتاد، بکلی زایل گردید. عموی من، که مجبور بودم مدت طولانی از عمر خود را با او زندگی کنم، یک ب و کار حقیر تولیدی مبل و میز و صندلی را در شهرمان راه انداخته بود و همیشه از نظر مالی در مضیقه قرار داشت ولی معتقد بود که خداوند بطریقی به او کمک خواهد رساند.
و چنین چیزی اتفاق افتاد. یک سرمایه گذارکه متعلق به فرقه ای موسوم به کلیسای آ ین تطهیر، در تورنتو کانادا بود، از راه رسید. این مرد از ما پرسید که چطور به خودمان این اجازه را داده ایم به این فکر بیفتیم که خداوند قادر متعال و خوب فرزندان خودش را بی پول رها خواهدکرد. مجبور شدیم که تصدیق کنیم هرگز نمی شود چنین فکری را به مغز خود راه داد. این مرد قدری سرمایه برای راه انداختن ب و کار عمویم پرداخت کرد و ما به مذهب او درآمدیم. خانواده ما بقول اهالی شهر اولین تطهیر کننده های شهر ما بودند.
بزودی گروههای پنجاه شصت نفره ای در یک اتاق در محل ید و فروش غلات گرد هم می آمدند. خیلی زود دریافتیم که ما به آدمهای سوا شده از بقیه و مطرودی بدل شده ایم . هر ی درباره ما جوکهایی می ساخت. ما مجبور بودیم در کنار هم باشیم چون گاها به دادگاهها کشانده می شدیم. انچه که دیگران، (به مذهب ما درنیامده ها) در مورد ما نمی توانستند تحمل کنند، این بود که اولا ما به ثمربخش بودن دعا ها اعتقاد داشتیم و ثانیا اینکه الهامات ما از تورنتو سرچشمه می گرفت. ادامه مطلب
وقتی هفده ساله بودم؛ ایمان خود را از دست دادم. چندی بود که ایمانم متز ل شده بود، و سپس خیلی ناگهانی، در اثر حادثه ای که بر روی قایقی واقع در رودخانه کنار شهری که در آن زندگی می کردیم، اتفاق افتاد، بکلی زایل گردید. عموی من، که مجبور بودم مدت طولانی از عمر خود را با او زندگی کنم، یک ب و کار حقیر تولیدی مبل و میز و صندلی را در شهرمان راه انداخته بود و همیشه از نظر مالی در مضیقه قرار داشت ولی معتقد بود که خداوند بطریقی به او کمک خواهد رساند.
و چنین چیزی اتفاق افتاد. یک سرمایه گذارکه متعلق به فرقه ای موسوم به کلیسای آ ین تطهیر، در تورنتو کانادا بود، از راه رسید. این مرد از ما پرسید که چطور به خودمان این اجازه را داده ایم به این فکر بیفتیم که خداوند قادر متعال و خوب فرزندان خودش را بی پول رها خواهدکرد. مجبور شدیم که تصدیق کنیم هرگز نمی شود چنین فکری را به مغز خود راه داد. این مرد قدری سرمایه برای راه انداختن ب و کار عمویم پرداخت کرد و ما به مذهب او درآمدیم. خانواده ما بقول اهالی شهر اولین تطهیر کننده های شهر ما بودند.
بزودی گروههای پنجاه شصت نفره ای در یک اتاق در محل ید و فروش غلات گرد هم می آمدند. خیلی زود دریافتیم که ما به آدمهای سوا شده از بقیه و مطرودی بدل شده ایم . هر ی درباره ما جوکهایی می ساخت. ما مجبور بودیم در کنار هم باشیم چون گاها به دادگاهها کشانده می شدیم. انچه که دیگران، (به مذهب ما درنیامده ها) در مورد ما نمی توانستند تحمل کنند، این بود که اولا ما به ثمربخش بودن دعا ها اعتقاد داشتیم و ثانیا اینکه الهامات ما از تورنتو سرچشمه می گرفت. ادامه مطلب
#filesell_pps_div1{margin:5px auto;padding:5px;min-width:300px;max-width:500px;border:1px solid #a9a9a9 !important;background-color:#ffffff !important;color:#000000 !important;font-family:tahoma !important;font-size:13px !important;line-height:140% !important;border-radius:5px;} و مسأله جنگ و صلح در طول هشت سال دفاع مقدس 51 ص لینک و ید پایین توضیحات فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت تعداد صفحات: 51 نویسنده: محسن جلالی فراهانی و مسأله جنگ و صلح در طول هشت سال دفاع مقدس خبرگزاری فارس: این مقاله با نگاهی مستند و مستدل به دوران دفاع مقدس سعی در بررسی مساله جنگ و صلح از دیدگاه در طول هشت سال دفاع مقدس ملت ایران را دارد. 1ـ مقدمه همانطور که بارها تکرار شده است و می دانیم جنگ تحمیلی علیه ایران به ابتکار و توسط عراق آغاز شد. از یک نگاه حق داشت همه تلاش خود را برای تغیر دوباره حکومت ایران به کار گیرد. آرنولد توینبی می گوید: بدیهی است که ذهن آدمی از خلاء روحی و معنوی کراهت دارد و اگر بر مردمی یا جامعه ای این بدبختی فرود آید که سرچشمه زلال الهامات و امیدهایی که زمانی بدان ها دلبسته بوده است از دست بدهد دیر یا زود در صدد تصرف نخستین مائده ای که فراراهش قرار گیرد برخواهد آمد و حتی اگر این مائده خشن و فریبنده باشد تصاحب آن را به محرومیت ترجیح خواهد داد. نیز حکایت چنین جامعه ای را دارد که ذکرش در این جملات می رو ...
دریافت فایل


[ادامه مطلب را در اینجا بخوانید ...]
بسم الله الرحمن الرحیم یکی از کارهای جالب پدر و مادر بر فرزند این است که دوست دارند فرزند را در مقام خداپرستی قربانی کنند و عشق بچه را فدای خدا کنند . اما فرزند که فطرة الله بالفعل دارد را می شود برای یک خدای ذهنی فدا کرد ؟ خدا را فدای بت می کنید ؟ بت ذهنی شما چه قدر خیر وشر دارد که بچه را فدایش می کنید ؟ اصلا اثری دارد برایتان ؛ اصلا برای این به ظاهر مسلمانان و مسجدی ها کدام یک ار تصورات خ اثر داشت ؟ ما برای یافتن خدا حرکت کنیم که بشود سیر الی الله و نه قربة الی الله لنگر بیاندازیم . چون انسان برای خلاصی از عذاب وجدان هرکاری می کند و بعد هم اسمش را می گذارد قربة الی الله و یا سیر الی الله ! حضرت ابراهیم دستور داشت تا فرزند قربانی کند ؛ ما چطور ؟ باید فرزندمان یطان پرست کنیم تا قربانگاه ابرهیم حاصل شود ؟ البته مسجدی ها بهتر از ما می دانند ؛ من محل شاهدم انی است که موقعی مسجدی بودند و الان نیستند و دلیل فرار و زده شدنشان این است که حق الناس را به نام پایمال د و خدا هم زد به کمر مسجدی و گفت برو که نبینمت . بنده خودم اینها را در مسجد یاد گرفتم ولی انی را دیدم که روزی بودند و الان نیستند . و انی که هستند معلوم می شود دین را گسترش دادند و نه اینکه سوء استفاده کنند . مسجد لیاقت می خواهد . حضرت ابراهیم (ع) حاصل تلاش بود و خدادای و ذاتا الهامات و ظرفیت داشت ؛ من چطور ؟ آیا خودم را اببراهیم فرض کنم و بعدش گناه هم کنم ؟
خیلی از آدما هستن که دنبال دختر/پسر پولدار می گردن که باهاشون ازدواج کنن و آیندشونو تامین کنن. شاید این برای بعضیاشون حتی یک goal باشه.
منم یه چیزی تو همین مایه هام. ینی دنبال یکی می گردم (البته مسلما نه برای ازدواج(عقلتونو از دست دادید یا تو عصر حجر زندگی می کنید؟)) که جای من هم دل و جرات داشته باشه و بزاره که من هم ازش سو استفاده کنم و زندگیمو تغییر بدم. کنکور ندم. دختر خوبی نباشم. از نود و نه درصد مخلوقات خدا نترسم. و اجازه بدم زندگیم یکم متفاوت و بهتر از بقیه باشه.
داشتم فک می بین همه ی موفقیت ها و ش ت هایی که تو زندگیم به دست آوردم , من شیفته ی کلاس طراحی پارسالم بود. با ذوق ثبت نام و تو اون کلاس پر از گیاه و طراحی و رنگ یکم بیشتر از هنر یاد گرفتم. توی راهش کتابفروشی کشف . بیشتر اجتماعی شدم و خلاصه , بهشت بود برای خودش.
و خب , من تمام شجاعتمو به کار می برم که بگم اصلا ایده ای ندارم که قراره چی کار کنم و حتی چی کار . بحث ریاضی , تجربی یا انسانی یا هیچ چیز دیگه ای نیست. حتی بحث هنرستان هم نیست. از بدو زندگیم می دونستم که من عمرا اگه برم هنرستان. فقط این غم انگیزه که شونزده سال زندگی کرده باشی و فقط از یه فصلش راضی باشی.
و دنیا پره از آدمای سرگردون.توییتر پره از توییتای واقعا غمگین در مورد بیکاری , بی اعتقادی و نفرت که هیچ طنزی نمی تونه مهارش کنه. من همیشه بر اساس یه سری الهامات الهی فک می من عمرا این شکلی نمی شم.من هدف دارم , من در حد خودم تلاش می کنم , و شاید بخوام ایی که اسپری تند سر آزمون و سر کلاس می زنن رو بکشم ولی خب , سرشار از نفرت نیستم به هر حال , ولی الان دارم فک می کنم نکنه این راهیه که به ناکجا آباد می ره؟ نکنه من هیچوقت اون محققی که می خوام نشم , و گرفتار یه سری ترسوتر از خودم بیفتم؟
خطراصلی که جامعه بشری را تهدید میکند این است که دانشمندان کارمند و هنرمندان صله بگیر شده اند! دانشمندان مغز هایی محسوب می شوند که با اولین درخشش ها شناسایی شده و توسط مراکز تحقیقاتی بزرگ جذب می شوند مراکزی که با شبکه این "سی پی یو"های انسانی و متمرکز آنها بر تحقیقات مورد نظر خود به ابر کامپیوترهای انسانی دست یافته اند حاصل اینکه در زمان شیوع آبولا وقتی در آفرقا گروه گروه قربانی می گرفت سخنگوی سازمان جهانی فلان که دانشمندانی از گروه علمی پاستور و کخ را حقوق و مزایا بگیر ِخود کرده و طبیعتا وظیفه کشف وا ن و داروی این بیماری بر عهده این دانشمندان است اعلام کرد که زافتن وا ن آبولا انقدر میلیون دلار برایتان آب می خورد و از هنگام وایز مبلغ که شروع کنیم 3 ماه هم به طول می انجامد ! و هنرمندان سینماگرها که شاعران زبان جهانی هستند به نشان های بلورین و نقره ای دل بسته اند و نقاش ها به حراج های لندنانه! حراج هایی که در آنها متمولین بی هنر دور هم جمع می شوند و برای دلارهایی که در مقابل یک هنرمند می ریزند و اثرش را صاحب می شوند مورد احترام و خم و راست هنرمندان واقع می شوند. حتی اگر این صاحب دلار دشداشه پوشی باشد که حرم سرای خود را هم برای تفریح به حراج کریستی آورده باشد ! سلام و درود خدا بر "جردانو برونو" هایی که سوزانده شدند اما از جستجوی حقیقت بازنماندند سلام خدا بر "ونگوک "هایی که در گرسنگی زیستند و از دردِ مخاطبی خودکشی د اما الهامات الهی را به سلیقه برژواهای زمان خود نفروختند
سلام خدا بر دانشمندان و هنرمندانی که منقرض شده اند !
خطراصلی که جامعه بشری را تهدید میکند این است که دانشمندان کارمند و هنرمندان صله بگیر شده اند! دانشمندان مغز هایی محسوب می شوند که با اولین درخشش ها شناسایی شده و توسط مراکز تحقیقاتی بزرگ جذب می شوند مراکزی که با شبکه این "سی پی یو"های انسانی و متمرکز آنها بر تحقیقات مورد نظر خود به ابر کامپیوترهای انسانی دست یافته اند حاصل اینکه در زمان شیوع آبولا وقتی در آفرقا گروه گروه قربانی می گرفت سخنگوی سازمان جهانی فلان که دانشمندانی از گروه علمی پاستور و کخ را حقوق و مزایا بگیر ِخود کرده و طبیعتا وظیفه کشف وا ن و داروی این بیماری بر عهده این دانشمندان است اعلام کرد که زافتن وا ن آبولا انقدر میلیون دلار برایتان آب می خورد و از هنگام وایز مبلغ که شروع کنیم 3 ماه هم به طول می انجامد ! و هنرمندان سینماگرها که شاعران زبان جهانی هستند به نشان های بلورین و نقره ای دل بسته اند و نقاش ها به حراج های لندنانه! حراج هایی که در آنها متمولین بی هنر دور هم جمع می شوند و برای دلارهایی که در مقابل یک هنرمند می ریزند و اثرش را صاحب می شوند مورد احترام و خم و راست هنرمندان واقع می شوند. حتی اگر این صاحب دلار دشداشه پوشی باشد که حرم سرای خود را هم برای تفریح به حراج کریستی آورده باشد ! سلام و درود خدا بر "جردانو برونو" هایی که سوزانده شدند اما از جستجوی حقیقت بازنماندند سلام خدا بر "ونگوک "هایی که در گرسنگی زیستند و از دردِ مخاطبی خودکشی د اما الهامات الهی را به سلیقه برژواهای زمان خود نفروختند
سلام خدا بر دانشمندان و هنرمندانی که منقرض شده اند !
v2ucqh3cg9sqvnbzyfn.jpg تنها در جاده «the road» نوشته ی «کورمک مک کارتی» از جمله کتاب هایی است که در لیست پرفروش های سال 2006 رو مه «گاردین» دیده می شود. «مک کارتی» از نویسندگان روز ست که کتاب هایش با اقبال خوبی مواجه شده و خیلی ها او را «ویلیام فاکنر» و گاه «هرمن ملویل» امروز لقب داده اند. وی متولد سال 1933 میلادی است و معروف به این است که به سختی می توان او را به دام مصاحبه انداخت. تا به حال نزدیک به ده رمان نوشته و رمان جدیدش در صدر پرفروش های کتاب ست. رمان حکایت پدر و پسری است که برای چند ماه به منطقه ای دوردست سفر کرده اند. منطقه ای که به دلیلی نامعلوم ویران شده است و پر است از گرد و خاک و ساختمان ها و طبیعت ویران شده. البته شواهدی در رمان وجود دارد که انگار هولوکاستی اتفاق افتاده که ناشی از انرژی هسته ای است. گیاهان و حیوانات مرده اند و پدر و پسر با ماسک هایی که جلوی دهان خود گرفته اند از رودخانه ها و نهر های خالی از آ می گذرند و به طبیعت از بین رفته می نگرند. پدر که نامش در کتاب نامعلوم می ماند، آدم فرهیخته ای است و هر صبح خون از دهانش بیرون می آید و می داند که در حال مرگ است. تمام تلاش خود را می کند تا پسرش را سالم به منطقه ای امن برساند و او را نجات دهد. در نهایت پدر جان خود را از دست می دهد و پسر را در «جاده» ای تنها رها می کند. رابطه ای این پدر و پسر و تنهایی پسر پس از مرگ پدر از مهمترین مولفه های کتاب است. منتقدان ادبی البته این کتاب را تا حدی حاوی معانی و مفاهیم مذهبی و دینی می دانند و معتقدند که رمان شباهت های مضمونی بسیاری با «عهد عتیق» دارد و احتمالا از آن کتاب الهامات بسیاری گرفته. این کتاب 256 صفحه ای را انتشارات «knopf» سپتامبر 2006 منتشر کرده است و 14.40 دلار قیمت دارد.
بسم الله الرحمن الرحیم
توبه:
اولین منزل عبودیت توبه است. توبه را به تعویق نیندازیم. هر موقع که حال توبه پیدا کردیم همان موقع توبه کنیم.
بعضی ها فکر میکنند قدرت توبه ندارند این از وسوسه های است. روایت داریم انسانی که قدرت گناه دارد حتما قدرت توبه هم دارد. یکی از عواملی که باعث توبه میشود حیای از خداست.
حیا: انقباض روح در برابر بدی ها
حیای از خدا نسبت به حیای از اولیای خدا سخت تر است چون:
۱. خدا همیشه هست
۲. او را نمی بینیم
بسیاری از دردها و درها کلیدش توبه است.
شب قدر:
شب زنده داری یعنی چه؟
هر شبی که با یاد خدا باشیم آن شب زنده است. احیا یعنی یک(چند) شب نفس خودت را زنده نگه دار. یعنی خودت را دریاب و ببین.
از صادق(ع) روایت داریم «العبودیّةُ جوهرةٌ کُنْهُها الرّبوبیة» یعنی عبادت اولش بندگی و آ ش پروردگاری است.
ثمرات عبودیت:
۱. انسان میتواند کنترل نفسش را داشته باشد.
۲. میتواند کنترل ذهنش را داشته باشد.
۳. مستجاب الدعوه میشود
۴. میتواند در عالم تصرف کند.
هدایت:
هدایت فقط دست خداست.
ثمره ی هدایت خدا چیست؟
انسان شرح صدر پیدا میکند بزرگ میشود. حق را میبیند و لذت میبرد.
ثمره ی ضل خدا:
ی انسان تنگ میشود. از حرف حق بدش می آید.
بعضی "صم بکم عمی فهم لا یعقلون " هستند. چرا؟
خدا می فرماید که اگر در اینها خیری میدید حتما هدایتشان میکرد.
عوامل هدایت:
۱. خدا : به وسیله ی سنت ها و الهامات و ...
۲. قرآن
۳. اولیای خدا: در قلب ما تصرف میکنند و می توانند مبدا میل ما را تغییر دهند
۴. قلب انسان
اگر میخواهیم فاسق نشویم( یعنی وقتی گناه کردیم وجدانمان درد بگیرد) باید به دو عامل بپردازیم:
۱. محاسبه ی نفس: یعنی هر کاری که کردیم از خودمان بپرسیم چرا این کار را
۲. توبه
عزیزان حکمتهای جالب قرآن را دقت بفرمایید که واقعاً در زندگی ما انسانها به بهترین وجهی بکار می آید و گفتم که قصۀ حضرت یوسف بهترین آموزش حکمت است . از اینجا که حضرت یوسف هم در نوجوانی خو خاص دیده و هم در چاه خداوند به او خبر داد که آ و عاقبتش چی می شود معلوم می شود که انسانهایی برگزیده هستند از اول کودکیشان الهامات و دستورات و حکمتها را دریافت کنند و بعد بدیگران بیاموزند . و هم چنین وقتی دیگران او را می دیدند از چهرۀ ایشان متوجه می شدند که فردی است خاص پس معلوم می شود که ما هم باید دقت کنیم در چهره ها ..که اگر انسانی را پاک و با کرامت دیدیم و حرف حقی را می زد از او روی بر نگردانیم .همچنان که ایشان در زندان در عوض اینکه ناراحتی و کلافه گی کند و به زمین و زمان بد و بیراه بگوید آموزش توحید و خداپرستی داشت .(از شما خواهش می کنم هر چه که تصویر از سریال حضرت یوسف در ذهن دارید آن را دنبال نفرمایید حدا بیامرز سلحشور خوب خواست سریالش مورد توجه قرار بگیرد خودش هم اعتراف کرد و متاسفانه در عوض نکته های خوب و آموزندۀ این داستان به عشق زلیخا پرداخت و دست آ هم که این زن را عارف کرد جایی که اصلاً چنین چیزی را در هیچ کتاب مقدس آورده نشده ).بهر حال ... در این داستان عمیق به نکته های جالب توجهی می توان دست یافت .چرا زن عزیز این کرامت را متوجه نشد و جسارت کرد و چرا برادران او را نشناختند و با اینکه پسران پیغمبر خدا بودند دست به چنین ظلمی زدند و چرا کاروانیان او را بچند درهم ارزان فروختند -آیۀ 20 که حتی خداوند می فرماید به او بی رغبت بودند ...در برادران حس حسادت در زن عزیز حس و در کاروانیان حس طمع نگذاشت که کرامتها را متوجه شوند آری خداوند بما اینگونه حکمت می آموزد آرام و لطبف که اگر بخواهیم چیزی از کفمان نرود که بعد خسران زده شویم از حسادت -طمع و دوری کنیم .

بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-درا زمان جه به اوج میرسد وهدایت هم به اوج میرسد-اما جه باالهام از فرمایشات معزز حضرت ایت الله کرامت الله-ملک الحسینی- رحمت الله علیه- هر ی مدتی یک فرشته بصورت انسانی با اورفیق میشود واورا هدایت میکند بدون انکه خداش متوجه باشد وفرشتگان که اصطلاحاب بردوش او هستند مداوم الهامات خوب میکنند- ولی اگرنپذیرفت اورا مسخ میکنند—که هیچ حقیقتی را درک نکند-ولی بعداز ظهور زمان علیه السلام حداقل برای وه ت داریم-که فرشته رادرک میکندکه فرشته است- اگرهدایت اور قبول کرد که هیچ وگرنه گردن اورا میزندذ باوجود انکه میداند که گردن اورمیزند حاضربه قبول حقیقت نیست- صادق علیه السلام فرمدند کفر شناسی به اندازه ایمان شناسی مهم است-جناب اقائی در - بیان میکند که راه حل ایرانکمونیست است-چرا برای انکه تنها کارگران میتوانند حکومت را سرنگون-کنند ما منند انقلاب ایران- کارگران بیشتر قدرت ایجاد میکنند یا امت-کدام یک قوی تر هستند- چراایشان امت رادرک نمیکند- چون مار یست انسانراربات فرض میکند- کارگر شد دیگرضد ده بورژوازی – یعنی صاحب شرکت های کوچک مانند بقالی وقص وغیره-که بقول اقایان- نمی با کارگران هستند نیمی با سرمایه داری هستند وسرمایه داران کلان- که هیچگاه اینها اب شان توی یک جوب نمیرود؟؟ وحدتی بین انها بوجودنمیاید منافع انهارا مسخ کرده است- ایا واقعا انسان چنین است؟؟ قابل تغیرنیست-همه چیز جبری است؟؟ بعداقامیفرمیادکه کمنویستهای شرق اشتباه د- اشتباه چه معنادارد؟؟ جبری است اگراینطوراست شماهم میشود دارای اشتباه باشید که این طورهم است دلیا کمونیست مثلا چینتغیرات میدهد نمیتواند علت اش را کشف کند که با شه کمونیستی حداقل پانصدمیلیون- میمردند-
مـن از ورع می و مطرب ندیدمی زین پیش هــــوای مغبچگانم در این و آن انداخت شرح بیت من از تقوی و پرهیزگاری و رندی تا به حال چیزی ندیده ام آب و هوای رندان جهان مرا به مکان ودیاری دیگر انداخته است و روز به روز تغییر مسیر می دهم ، کاری به ظاهر اشیاو پدیده ها ندارم و تقوی ظاهری بدرد من نمی خورد مرا کاری دیگر است و ازلی برای منظوردیگری خلق ام کرده است ، تقوی و رندی عارفان با تقوی و رندی زاهدان فرق دارد زاهدان و پرهیزکاران با کلمات و مفاهیم ظاهری سرو کاردارند ولی عارفان و رندان به عمق آن پی می برند و درباطن امواج غوطه ورند و غرق درشادی و نشاط اند چون که بخاطر معشوق از همه چیز گذر کرده اند و دنیای مادی خویش را فدای معشوق خود کرده اند و همه چیزشان درمعشوق محو شده است ولحظه ای از او جدا نیستند آری ظاهرشان در این دنیای فانی است ولی درباطن آب و هوای دیگری دارند در بین مردم معمولی زندگی می کنند و از امکانات دنیوی برخوردارند ولی اینگونه امکانات ظاهری و مادی مداوای زخمها و رنجهای درونی شان نیست ، سوز درونی آنان سوز دیگری است با دیدن گان و چها ایان انسان نما درونشان آتش می گیرد وبا خدایشان مشغول راز و نیاز می گردند و برای آنها طلب بیداری و مغفرت می نمایند البته راز و نیازشان با راز ونیاز مردم معمولی فرق دارد ، آنها مرد عمل و کارند و با شه های خلاق خود هر روز طرح و ابتکار نوئی به اجتماع خود هدیه می دهند و با الهامات الهی خویش گرهی از مشکلات بیشمار همنوعان خودرا می گشایند و اطراف خودرا به گلستان معطر مبدل می سازند و از گ ار زیبای معشوق بوی گل عشق را به ارمغان آوردند و شیفته گان عشق را مست و حیران خود ساخته اند گلهای گلستان معشوق از جمله گلهای خاصی است که همگان نمی توانند از بوی خوش آن مست شوند مگر اینکه غرق دراو شوند و بخاطر او از دنیای ناچیز مادی بگذرند .
پاسخ به سوالات قسمت پانزدهم

پاسخ فرامرز ملا حسین تهرانی سوال اول از خانم اعظم با سلام و خسته نباشید و با عرض تشکر از فرصتی که در اختیار ما قرار دادین تا با مطالعه کتاب بسیار ارزشمند بنام خاطرات یک روح بما امکان تجسم و دریافت پیامهای بسیار معنوی شدید که شاید بکل زندگی اینجانب رو دگرگون ساخته و همچنین تصور من از بهشت و جهنم رو اصلاح و باعث شده در این دنیا بینش خاصی نسبت به اعمال و رفتار خود پیدا کنم و بااینکه چند ماهی بود پدر خود رو از دست داده بودم و غرق در افسردگی شده بودم انگیزه تازه ای برایم شعله ور گشت تا با دید بسیار جدید و خوبی به زندگی مادی و آ ت پیدا کنم و شاید باور نکنید اشتیاق خاصی به ملحق شده به جهانی که واقعا به آن تعلق دارم پیدا کرده ام.از شما و زحمات شما متشکرم.این کتاب رو کل اهل خانه خوانده و درآنها نیز همان تغییرات مثبت به وجود آمده.بعضی از مواردیکه درکتاب در مورد دیدار از جهانهای روحی بازگفته اید شاید در عالم خواب برای انسان به وقوع پیوسته و در عین مطالعه برای انسان طوری بنظر می رسید که شاید در آن شرایط قرار گرفته است.ولی خوب چه بگویم بسیار کتابتان رو پسندیده ام و میخواهم مجددا آن را بخوانم چون بمن انرژی خاصی میده خودم را خیلی با ارزشتر از اونیکه فکرش رو می میبینم نه خودم بلکه کل انسانهاییکه دوروبرمونن.انشاالله خداوند اجربزرگی براتون بنویسه و منتظر کتابهای بعدیم.با تشکر فراوان. پاسخ: بسیار خوشحالم که مطالب این کتاب الکترونیکی شما و سایرین را متاثر از الهامات ربانی نموده است. انشاالله در تمامی مراحل زندگی موفق و موید باشید. ادامه مطلب